زمان کنونی: 2024/09/21, 03:01 PM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/09/21, 03:01 PM



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 17 رأی - میانگین امتیازات: 4.76
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی شخصیت سفیروث

نویسنده پیام
nig
.



ارسال‌ها: 1,430
تاریخ عضویت: Dec 2011
اعتبار: 526.0
ارسال: #21
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
نقل قول: واااای نگین جون عزیزم دستت درد نکنه فقط میشه بگی اون پاراگراف آخری اطلاعاتی که درباره ی جنووا نوشتی رو از کجا میدونستی؟
خواهش میشه.مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
از جایی نیاوردم این اطلاعاتو بر اثر گشت و گذار در اینترنت پیدا کردم همه ش توی ذهنم بود. یعنی خودم نوشتمش.
2013/08/04 07:53 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
#AsAl Lee#
////////////////؟؟؟



ارسال‌ها: 2,477
تاریخ عضویت: May 2013
ارسال: #22
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
چرا سفیرات اینقدر طرفدار داره ولی کایوس نداره؟مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
2013/08/04 07:55 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
nig
.



ارسال‌ها: 1,430
تاریخ عضویت: Dec 2011
اعتبار: 526.0
ارسال: #23
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
نقل قول: چرا سفیرات اینقدر طرفدار داره ولی کایوس نداره؟مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
ناراحت نمیشی؟
آخه من خودم از ف ف 13 خوشم نمیادمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه(اینو قبلا گفته بودم نه؟مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه)
2013/08/04 07:59 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
#AsAl Lee#
////////////////؟؟؟



ارسال‌ها: 2,477
تاریخ عضویت: May 2013
ارسال: #24
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
چرا خوشت نمیاد؟مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
2013/08/04 08:10 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Noctis
Noctis



ارسال‌ها: 847
تاریخ عضویت: Jul 2012
ارسال: #25
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
اهم اهم....بچه ها من تاپیک طرفداران سفیروث رو برای اینکه شما توش بحث کنید زدم
میتونید ادامه بحث رو ببرید اونجاکلوپ هواداران سفیروث
2013/08/04 09:08 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Death
無双OROCHI



ارسال‌ها: 495
تاریخ عضویت: Dec 2013
اعتبار: 168.0
ارسال: #26
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
ادم از اسمش میفهمه چقد جذبه داره
2014/06/06 10:09 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
داناتا خوشگله
خوشگل پارک انیمه



ارسال‌ها: 202
تاریخ عضویت: May 2014
اعتبار: 82.0
ارسال: #27
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
ممنون دستت درد نکنه اطلاعاتت عالی بودمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
2014/06/25 07:37 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*Cloud*
❤کلود پارک انيمه ❤



ارسال‌ها: 690
تاریخ عضویت: Jul 2014
اعتبار: 492.0
ارسال: #28
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
عالی بوددددتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif
2014/07/28 03:57 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
سفیروت
کاربر حرفه‌ای



ارسال‌ها: 1,224
تاریخ عضویت: Apr 2014
اعتبار: 1014.0
ارسال: #29
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
داستان لوكرسيا دو جاش اشكال داره يك اينكه وينسنت قبل از ازدواج لوكرسيا عاشقش ميشه اما لوكرسيا بخاطر اينكه باعث مرگ پدر وينسنت شده احساس گناه ميكنه چون قبلا با پدر وينسنت همكار بودند و داشتند روي پروژه ي جنوا كار ميكردند بخاطر اشتباه لوكرسيا سلولاي جنوا با بدن پدر وينسنت برخورد ميكنه و ميميره بخاطر اين لوكرسيا از وينسنت دوري ميكنه و براي اينكه وينسنت ازش دور
بشه يه كاري ميكنه تا هوجو نظرش بهش جلب بشه بعد اونم ازش خواستگاری ميكنه مرگ وينسنت بخاطر اين بود كه فهميده بود هوجو داره رو بچش آزمايش انجام ميده اونم اعتراض ميكنه و هوجو ميكشتش (اوه خسته شدم )
2014/07/29 11:21 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
زاواره
کاربر حرفه ای



ارسال‌ها: 2,327
تاریخ عضویت: Nov 2012
اعتبار: 419.0
ارسال: #30
RE: بیوگرافی شخصیت سفیروث
گفتم بد نیست این اطلاعاتو هم داشته باشین:
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
خیلی جالبه
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
تصوف یهودی (كابالا)
كابالا یا قبالا یا همان تصوف یهودی آئینی است كه به نوع خاصی از ریاضت های شیطانی یهودیت دلالت دارد .
برابر نظریات كارشناسان ملل و نحل این فرقه تحت تاثیر عرفان و تصوف اسلامی در اثر هم‌نشینی مسلمانان آندلس با برخی از یهودیان تشكیل شده است .
كابالا بخش رمز‌آلود و بسیار سری دین یهودی طی 500 سال اخیر محسوب شده و عمده تحولات جهان توسط كابالیست‌ها دنبال می‌شود .
كریستف كلمب و همكارانش همگی كابالیست بودند و از فنون جادوگری كابلایی و منجمان آن در راه پیدا كردن قاره آمریكا بهره‌برداری نمودند . كابالا عمیقا بر برخی باورهای خرافی همچون جادوگری استوار است و رسماً برای آن تقدس قائل است و این عمده‌ترین نقطه اشتراك شیطان‌پرستی در گذشته و حال با شیطان‌پرستی است .
هم‌اكنون اصطلاح كابالا وصف‌كننده تمرین آئین و دانش محرمانه یهود است . مهم‌ترین منابع و كتب كابالیستی كه به عنوان ستون فقرات و پایه اصلی آئین كابالا درآمدند ، شامل مجموعه كتب عبری " بهیر " (به معنای كتاب روشنایی) و " هیچالوت " (به معنای كاخ‌ها) می‌شوند كه به قرن اول میلادی بازمی‌گردند . نهایتاً در قرن سیزدهم میلادی كتاب " زوهار " نوشت شد كه تفكر و شكل كنونی " آئین كابالا " را تشكیل داد .
دكتر " عبدا... شهبازی " نویسنده مجموعه كتاب‌های زرسالاران یهودی و پارسی و متخصص تاریخ ، در پایگاه خود درباره فرقه كابالا مقاله جامعی دارد و دیدگاه‌های وی با آنچه در دانشنامه ویكی پدیا آمده‌است ، متفاوت است .
شهبازی در قسمت نخست مقاله خود درباره تعریف كابالا می‌نویسد :
" كابالا نامی است كه بر تصوف یهودی اطلاق می‌شود و تلفظ اروپایی " كباله " عبری است به معنی " قدیمی " و " كهن " . " این واژه به شكل " قباله " برای ما آشناست .
پیروان آئین كابالا یا كابالیست‌ها این مكتب را " دانش سری و پنهان " خاخام‌های یهودی می‌خوانند و برای آن پیشینه‌ای كهن قائل‌اند . برای نمونه ، مادام بلاواتسكی رهبر فرقه تئوسوفی ، مدعی است كه كابالا (قباله) در اصل كتابی است رمزگونه كه از سوی خداوند به پیامبران ، آدم و نوح و ابراهیم و موسی نازل شد و حاوی دانش پنهان قوم بنی‌اسرائیل بود . به ادعای بلاواتسكی ، نه تنها پیامبران بلكه تمامی شخصیت‌های مهم فرهنگی و سیاسی و حتی نظامی تاریخ چون افلاطون و ارسطو و اسكندر و غیره ، دانش خود را از این كتاب گرفته‌اند . مادام بلاواتسكی برخی از متفكرین غربی ، چون اسپینوزا و بیكن و نیوتون را از پیروان آئین كابالا می‌داند .
شهبازی در رد این ادعا می‌گوید :
" این ادعا نه تنها پذیرفتنی نیست بلكه برای تصوف یهودی ، به عنوان " ‌یك مكتب مستقل فكری " پیشینه جدی نمی‌تواند یافت . "
شهبازی دیرینه مكتب كابالا را به اوایل سده سیزدهم میلادی محدود كرده و ماقبل آن را گرته‌برداری یهودیان از مكتب فیلو اسكندرانی در فرهنگ هلنی و فلسفه یونانی و كپی‌برداری از آموزه‌های عرفانی مكتب اسلام می‌داند .
وی در قسمت دوم مقاله خود می‌نویسد :
" سرآغاز طریقت كابالا به اوایل سده سیزدهم میلادی و به اسحاق كور (1160 ـ 1235 م) می‌رسد . او در بندر ناربون (جنوب فرانسه) می‌زیست و برخی نظرات عرفانی بیان می‌داشت . "
وی در جایی از قسمت اول مقاله خود درباره گذشته تصوف یهود ، پیش از ظهور كابالا ، می‌نویسد :
" مشاركت یهودیان در نحله‌های فكری رازآمیز و عرفانی به فیلواسكندرانی در اوایل سده اول میلادی می‌رسد . "
سپس می‌افزاید :
" در دوران اسلامی نیز چنین است . نحله‌های فكری گسترده عرفانی رازآمیز كه در فضای فرهنگ اسلامی پدید شد بر یهودیان نیز تاثیر گذارد و برخی متفكرین یهودی آشنا با مباحث عرفانی پدید شدند كه مهم‌ترین آنان ابویوسف یعقوب اسحاق القرقسانی (سده چهارم هجری / دهم میلادی) است . "
شهبازی درباره نمونه تاثیرات فرهنگ اسلامی بر تصوف یهود می‌نویسد :
" بسیاری از مفاهیم آن [كابالا] شكل عبری مفاهیم رایج رد فلسفه و عرفان اسلامی است . در واقع اندیشه‌پردازان مكتب كابالا ، به دلیل زندگی در فضای فرهنگ اسلامی و آشنایی با زبان عربی ، به اقتباس از متون مفصل عرفان اسلامی دست زدند و با تاویل‌های خود به آن روح و صبغه یهودی دادند . این كاری است كه یهودیان در شاخه‌های متنوع علوم و دانش انجام دادند . برای نمونه باید به مفاهیم " هوخمه " (حكمت) ، " كدش " (قدس) ، " نفش " (نفس) ، " نفش مدبرت " (نفس مدبره) ، " نفش سیخلت " (نفس عاقله) ، " نفش حی " (نفس حیات‌بخش) ، " روح " و ... در كابالا اشاره كرد .
مكتب كابالا نیز به دو بخش " حكمت نظری " و " حكمت علمی " تقسیم می‌شود . در تصوف كابالا بحث‌های مفصلی درباره خداوند و خلقت وجود دارد كه مشابه عرفان اسلامی است به ویژه در تاریك فراوان آن بر مفهوم " نور " و مراحل تجلی آن . "
این استاد تاریخ در انتهای بحث خود می‌افزاید :
" آنچه از زاویه تحلیل سیاسی حائزاهمیت است ، " شیطان‌شناسی " و " پیام مسیحایی " این مكتب است و دقیقاً این مفاهیم است كه كابالا را به عنوان یك ایدئولوژی سیاسی معنادار می‌كند . "مفاهیم کابالاخدای مستور و آشکاردر دیدگاه کابالا خداوند دارای دو وجهه است : خدا بالذات که قابل دانستن نیست، بدون حد است، خدا بالقوه که به وسیله آن خدا زندگی آدمیان را ایجاد و مدیریت می‌کند. کابالیستها اولین وجهه را عین یا عین سوف (عبری: אין סוף به معنی لغوی بدون حد) می‌نامند. از عین سوف چیزی قابل فهم نیست. وجهه دوم خدا ولیکن برای آدمیان قابل فهم است و از طریق احساسات قابل درک می‌باشد. کابالیستها اعتقاد دارند این دو وجهه با یکدیگر در تضاد نیستند بلکه همدیگر را تکمیل می‌کنند.
در زوهر خواندن اولین آیه کتاب پیدایش "برشیت برا الوهیم" - در ابتدا خدا خلق کرد - را به معنی اینکه عین سوف الوهیم را ایجاد کرد تفسیر می‌کنند. این نوع خواندن با خواندن رایج این آیه در بین مسیحیان و یهودیان متفاوت است که این آیه را به صورت در ابتدا خدا زمین و آسمانها را خلق کرد در نظر می‌گیرند.نمودار سِفیروت و مونث مقدسسفیروتها ۱۰ ویژگی و نمایش خدا هستند که دنیا را حفظ می‌کنند. زوهر و بقیه متون کابالا از مخفی بودن و واحد بودن خدا به عنوان عین سوف یاد می‌کنند. کوردورو اعتقاد دارد که ۱۰ سفیروت در واقع ۱۰ ظرف برای نور خدا هستند. دو معادل برای سفیروت وجود دارد. دیدگاه مذهبی که وابسته به درختهای دانش و زندگی در باغ بهشت است و دیدگاه انسان مدار که در
آدام کادمون
مورد مطالعه قرار می‌گیرد. در دیدگاه انسان مدار مساله جنیست اهمیت زیادی پیدا می‌کند. آخرین سفیروت
شکینا
(حضور مونث خدا) نام دارد. نور مقدس از چهار دنیا به سمت پایین حرکت می‌کند تا به اعمال در این دنیا می‌رسد. اعمال انسان دو نیمه مذکر و مونث خدا را به هم متصل کرده و یا از هم دور می‌کند. سفیروتها با نامهای خدا در یهودیت نیز در ارتباط هستند.
بر اساس دیدگاه لوریا سفیروتها را مراحل خلقت در هر یک از دنیاهای چهارگانه موازی در ارتباط هستند. سفیروتها به عنوان اراده خدا بیان می‌شوند. آنها نباید به عنوان خداهای مختلف مورد بررسی قرار گیرند بلکه به عنوان ۱۰ آشکار شدن یک خدا می‌باشند. نامهای آنها به ترتیب عبارتند از:
[*]کتر (تاج، مرحله بعد از آگاهی)
[*]چوکما (حداکثر پتانسیل ذهن)
[*]بینا (فهم پتانسیل)
[*]دعات (علم)
[*]چسد (محبت)
[*]گوورا (استحکام)
[*]رشامیم یا تیفرت (بخشش)
[*]نتزاچ (پیروزی)
[*]هد (ارزش)
[*]یسود (پایه)
[*]ملکوت (پادشاهی)
سفیروتها به عنوان اخلاقیات نیز مطرح می‌شوند. از این رو ۱۰ سفیروت به عنوان ۱۰ اصل اخلاقی معرفی می‌شوند. هر کدام از آنها به تنهایی ممکن است بیش از حد شدید شوند و به بی اخلاقی منجر شوند.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
در قرن ۱۶ و ۱۷ کابالا با نوشتن مقالات اخلاقی و مدیتیشن گسترش یافت.
ریشه شیطانیکی از مشکلاتی که در فلسفه کابالا به آن برخورد شد مساله ریشه وجود شر است. بعضی کابالیستها اعتقاد داشتند که شر یکی از صفات منفی خداست. در این دیدگاه خدای بی‌انتها به شر احتیاج دارد تا آنچه هست بماند. بعضی متون اصلی کابالای قرون وسطی به شر به عنوان معادل شیطانی مقدسها نگاه می‌کنند و آنرا سیترا آچرا (طرف دیگر) می‌نامند و کلیپات معادل منفی سفیروت و درخت زندگی است. بعضی متون رادیکال تر حتی ریشه شر را در سفیروت گوورا به معنی استحکام میدانند. گوورا برای خلفت به عنوان معادل چسد (محبت) لازم است. ولیکن وقتی انسان گناه می‌کند سفیروت قضاوت بر سفیروت محبت غلبه می‌کند و باعث ایجاد بینظمی در بین سفیروتها می‌شود.
این مطالب از ویکی پدیا وچندتا سایت دیگه پیدا کردم
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
g
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2014/10/11 03:49 PM، توسط زاواره.)
2014/10/11 03:47 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Information بیوگرافی " Gladiolus Amitica" dot. 0 742 2022/11/10 03:19 PM
آخرین ارسال: dot.
  بیوگرافی آردین آیزونیا dot. 1 1,691 2020/02/16 01:59 PM
آخرین ارسال: NoboraHaru
  بیوگرافی جنسیس راپسدوس an Uchiha 11 8,513 2020/02/16 01:54 PM
آخرین ارسال: NoboraHaru
  بیوگرافی کلود استرایف (Cloud Strife) Kadaj 33 18,486 2020/01/01 06:23 PM
آخرین ارسال: NoboraHaru
  معنی اسم های شخصیت های فاینال فانتزی 15 dot. 2 1,629 2018/02/26 08:47 PM
آخرین ارسال: dot.



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان