زمان کنونی: 2024/07/01, 08:36 AM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/07/01, 08:36 AM



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی هنرمندان

نویسنده پیام
گارا
کاربر حرفه‌ای



ارسال‌ها: 2,581
تاریخ عضویت: Dec 2016
اعتبار: 386.0
ارسال: #1
بیوگرافی هنرمندان
توی این تاپیک بیوگرافی هنرمندان در هر زمینه ای از جمله موسیقی،نویسندگی،سینما و تئاتر،نقاشی و..............قرار میگیره.کار سختی هم نیست هممون هنرمندایی رو می‌شناسیم که بیشتر از بقیه دوسشون داریم و طرفدارشونیم. پس لطفن همه کمک کنن نه فقط چند نفرمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2017/08/02 04:53 PM، توسط گارا.)
2017/08/01 12:06 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
گارا
کاربر حرفه‌ای



ارسال‌ها: 2,581
تاریخ عضویت: Dec 2016
اعتبار: 386.0
ارسال: #2
RE: بیوگرافی هنرمندان
بتهوون بزرگترین پیانیست جهان:

لودویگ فان بتهوون یا لودویگ فان بیتهوفِن (Ludwig van Beethoven) یکی از موسیقیدانان بزرگ تاریخ و آلمان در سال ۱۷۷۰ در بن آلمان بدنیا امد و در ۱۸۲۷ با وضعیت فیزیکی نامطلوب درگذشت. وی یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های دوران کلاسیک و اغاز رمانتیسیسم( عصری از تاریخ فرهنگ در غرب اروپا است، که بیشتر در آثار هنرهای تجسمی، ادبیات و موسیقی نمایان )بود ، او همچنین به‌ عنوان موسیقی‌ دان تاریخ، همیشه مورد ستایش قرار گرفته و آوازه او موسیقی‌دانان، آهنگ‌سازان، و شنوندگانش را در تمام دوران تحت تاثیر عمیق قرار داده‌ است…

اولین معلم موسیقی بتهوون پدرش بود.پدر او به شدت دیوانه الکل و مشروبات بود و سعی داشت بتهوون را با زور کتک به یک کودک اعجوبه مانند موتسارت تبدیل کند.پدرش یکی از موسیقی‌دانان دربار بن بود… هرچند بتهوون در مدت زمان کمی استعدادش بر همگان اشکار شد…

بتهوون تحت آموزش کریستین گوت‌ لوب نیفه قرار گرفت ، همچنین بتهوون تحت حمایت مالی شاهزاده الکتور ( همان درباری که پدرش در آن کار می‌کرد ) قرار گرفت. بتهوون در ۱۷ سالگی مادر خود را از دست داد و با درآمد اندکی که از دربار می‌گرفت، مسئولیت دو برادر کوچکترش را بر عهده داشت.
بتهوون در سال ۱۷۹۲ به وین نقل مکان کرد و تحت آموزش یوزف هایدن قرار گرفت؛ ولی هایدنِ پیر در آن زمان در اوج شهرت بود و به قدری گرفتار، که زمان بسیار کمی را می‌توانست صرف بتهوون بکند. به همین دلیل بتهوون را به دوستش یوهان آلبرشتس‌برگر معرّفی کرد. از سال ۱۷۹۴ بتهوون به‌صورت جدّی و با علاقه شدید نوازندگی پیانو و آهنگسازی را شروع کرد و به سرعت به عنوان نوازنده چیره‌دست پیانو و نیز کم‌کم به‌عنوان آهنگسازی توانا،سرشناس شد.


بحث ها و نظرات زیادی در مورد این هنرمند بزرگ وجود دارد ! از رابطه اثار تا شخصیت او تا علل ناشنوایی و …
آثار بتهوون که در زمانی کوتاه به فاصله نه سال از ۱۸۰۳ تا ۱۸۱۱ بوجود آمده است از لحاظ عظمت و ژرفا فراتر از آثار هر هنرمند دیگری در جهان است که هرگز نتوانسته‌اند در زمانی به این کوتاهی، آثاری به این عظمت بیافرینند، در میان آثار شناخته شدهٔ وی می‌توان از سمفونی سوم، سمفونی پنجم، سمفونی نهم، سونات پیانوی پاتتیک، سونات مهتاب، و سونات پیانوی هامرکلاویِر، اپرای فیدِلیو و میسا سولِمنیس نام برد، بتهوون برای هر سمفونی سالها وقت صرف می‌کرد، سمفونی نهم او به تنهایی تا زمان تکمیل شدن ۱۰ سال وقت گرفت.

بتهوون بالاخره شیوهٔ زندگی خود را انتخاب کرد و تا پایان عمر به همین شیوه ادامه داد: به‌جای کار برای کلیسا یا دربار (کاری که اکثر موسیقیدانان پیش از او می‌کردند) به کار آزاد پرداخت و خرج زندگی خود را از برگزاری اجراهای عمومی و فروش آثارش و نیز دستمزدی که عدّه‌ای از اشراف که به توانایی او پی برده بودند و به او می‌دادند، تأمین می‌کرد.

بتهوون بیشتر اوقات با خویشاوندان و بقیهٔ مردم نزاع و با آنان به تلخی برخورد می‌کرد. شخصیت بسیار مرموزی داشت و برای اطرافیانش به‌مانند یک راز باقی ماند. لباس‌هایش اغلب کثیف و به‌هم‌ریخته بود. در آپارتمان‌های بسیار به‌هم‌ریخته زندگی می‌کرد. بسیار تغییرمکان می‌داد. طی ۳۵ سال زندگی در وین، حدود ۴۰ بار مکان زندگی‌اش را تغییر داد. در معامله با ناشرانش همیشه بی‌دقت بود و اکثر اوقات مشکل مالی داشت.
بتهوون پس از مرگ برادرش، کاسپار، بر سر حضانت برادرزاده‌اش، کارل، با یوهانا، بیوهٔ کاسپار، پنج سال نزاع قانونیِ تلخی داشت. سرانجام بتهوون در این نزاع پیروز شد؛ ولی این پیروزی برای کارل فاجعه بود؛ زندگی با یک ناشنوا، مردی بی‌زن و غیرعادی در بهترین شکلش هم وحشتناک بود. سرانجام کارل دست به خودکشی نافرجامی زد و بتهوون، که سلامتی‌اش حالا کمتر شده بود، زیر بار آن خُرد شد.

بتهوون هیچگاه در خدمت اشراف ویَن نبود. بر این اعتقاد داشت که هنرمندان به‌اندازهٔ اشراف قابل احترام‌اند. در یکی از روزهای ملاقات گوته با بتهوون در سال ۱۸۱۲ چنین نقل می‌کنند: «روزی گوته و بتهوون در کوچه‌های ویَن در حال قدم زدن بودند. جمعی از اشراف‌زادگان ویَنی از مقابل آن دو در حال عبور از همان کوچه بودند. گوته به بتهوون اشاره می‌کند که بهتر است کناری بروند و به اشراف‌زادگان اجازهٔ عبور دهند. بتهوون با عصبانیت می‌گوید که «ارزش هنرمند بیشتر از اشراف است. آنها باید کنار روند و به ما احترام بگذارند.» گوته بتهوون را رها می‌کند و در گوشه‌ای منتظر می‌ماند تا اشراف‌زادگان عبور کنند. کلاهش را نیز به نشانهٔ احترام برمی‌دارد و گردنش را خم می‌کند. بتهوون با همان آهنگ به راهش ادامه می‌دهد. اشراف‌زادگان با دیدن بتهوون کنار می‌روند و راه را برای عبور وی باز می‌کنند و به وی ادای احترام می‌کنند. بتهوون هم از میان آنها عبور می‌کند و فقط کلاهش را به نشانهٔ احترام کمی با دست بالا می‌بَرد. در انتهای دیگرِ کوچه منتظر گوته می‌شود تا پس از عبورِ اشراف‌زاده‌ها به وی بپیوندد.»

وِجههٔ او به‌قدری عظیم بود که وقتی در سال ۱۸۰۹ تهدید کرد که پُستی را خارج از اتریش خواهد پذیرفت، سه نفر از نجبا اقدامات خاصی برای نگه‌داشتن وی در وین به عمل آوردند. شاهزاده کینسکی، شاهزاده لوبکوویتز، و آرشدوک ر شد ودُلف (برادر امپراتور و شاگرد بتهوون) داوطلب پرداخت حقوق سالانه به او شدند. تنها شرط آنها برای این قرارِ بی‌سابقه در تاریخ موسیقی این بود که بتهوون به زندگی در پایتخت اتریش ادامه دهد.

بسیاری معتقدند موسیقی بتهوون بازتاب زندگی شخصیِ اوست که در اکثر اوقات تجسمی از نبرد و نزاع همراه با پیروزی است. مصداق این توصیف را می‌توان در اکثر شاهکارهای بتهوون، که بعد از یک دشواری سخت در زندگی‌اش پدید آمدند، یافت. او در سال ۱۸۰۲ در هایلیگِنشتاد (روستایی خارج از وین) وصیت‌نامه‌ای خطاب به دو برادرش نوشت که به وصیتنامه هایلیگِنْشتاد معروف است. پس از واقعه هایلیگنشتاد و غلبه بر یأسش از ۱۸۰۳ تا ۱۸۰۴ سمفونی عظیم شماره ۳ خود به نام اروئیکا را که نقطه تحول در تاریخ موسیقی است، تصنیف کرد. طی مبارزه چندساله‌اش برای قیمومیت برادرزاده‌اش، کارل، بتهوون کمتر آهنگ ساخت، و وینی‌ها شروع به زمزمه کردند که کار او تمام است. بتهوون، که شایعات را شنیده‌بود، گفت: «کمی صبر کنید، به‌زودی چیزی متفاوت خواهید فهمید» و اینطور هم شد. بعد از ۱۸۱۸ مسائل داخلیِ زندگی بتهوون مانع از انفجار خلاقیت او نشد و بعضی از بزرگ‌ترین آثارش: میسا سولِمنیس، سمفونی شماره ۹، آخرین سوناتهای پیانو و آخرین کوارتت‌های زهی را به وجود آورد. او از سال ۱۸۰۰ به ناشنوایی تدریجیِ خود پی برد. برای یک آهنگساز و نوازنده هیج اتفاقی نمی‌تواند ناگوارتر از ناشنوایی باشد، اما حتی آن هم نتوانست مانعی جدی برای بتهوون باشد. آخرین کارهای او شگفتی خاصی دارند، و بسیاری آن‌ها را مملو از معانی مرموز و ناشناخته به‌شمار می‌آورند. بتهوون را بزرگ‌ترین هنرمند تاریخ موسیقی و پیانو می‌دانند.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2017/08/01 12:14 PM، توسط گارا.)
2017/08/01 12:08 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
HERMAN
شکست برای همیشه



ارسال‌ها: 3,255
تاریخ عضویت: Jul 2017
اعتبار: 179.0
ارسال: #3
RE: بیوگرافی هنرمندان
ریفنشال در 22 اوت 1902 در برلین و در امپراطوری المان زاده شد.
او از یک خانواده طبقه مرفه بود پدر او رئیس کارخانه تهویه سازی رایش المان بود و مادر او از یک خانواده دهقانی به دنیا امده بود.

ریفنشتال دوران کودکی ارامی را در شمال شهر برلین گذراند به گفته خود او زادگاهش از همه جای نقطه کره خاکی برایش مناسب تر بوده.

ریفنشتال رسما در دوران رایش سوم(المان هیتلری) شروع به کار کرد او در زمینه های مختلفی نظیر فعالیت های زیر از ممتاز ترین های دوره خود بود:
او در تهیه کنندگی عکاسی فیلم نامه نویسی ویرایشگری و بازیگری استاد بود و فیلم های او در تاریخ سینمای المان نازی مشهور است. او همچنین تبلیغات دولت المان را ساخته و در سراسر اروپا به شکل پوستر و فیلم های کوتاه در می اورد و از لحاظ زیبایی شناختی و ابداعاتش از بهترین و ماندگار ترین های دنیای هنر قرن 20 است.

پدر ریفنشتال دوست داشت که دخترش مانند خود او وارد صنعت بشود ولی مادرش معتقد بود در بازیگر اینده درخشانی دارد.
لنی در در شانزده سالگی به کلاس رقص رفت و توانست شهرت خوبی برای خود دست و پا کند او که در حلقه رقص مشهور شده بود در همان زمان به سینما نیز راه یافت و در فیلم مشهور والتر فونک (وزیر رایش بانک) شرکت کرد با نام"WHITE PLATZ"
به معنای کاخ سفید.

ریفنشتال در 1932 فیلم تاریخ ساز خود به نام "نور ابی" {DAS BLAUE LICHT} را منتشر کرد که در این فیلم ویژگی های یک زن اریایی المانی را بصورت کاملا زیبا به تصویر کشید و این فیلم باعث شد ادولف هیتلر از او برای پیوستن به حزب نازی دعوت شخصی کند.

بنده همچنین باید در اینجا از فیلم معروف او که تماما در مورد ادولف هیتلر است به نام"پیروزی اراده"{TRIUMPH DAS WILLNES} تجلیل کنم.

این فیلم در سراسر جهان غوغایی به راه انداخت و بیش از 10 میلیون نفر را به حزب نازی و عقاید هیتلری سوق داد.
2017/08/01 12:08 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*mahtab*
خدای جذابیت



ارسال‌ها: 3,591
تاریخ عضویت: Jul 2015
اعتبار: 343.0
ارسال: #4
02 RE: بیوگرافی هنرمندان
با اجازه همگیمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

سروش لشکری ملقب به هیچکس متولد ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۴ از اولین خوانندگان رپ فارسی است.سروش لشکری در آهنگهایی که می‌خواند مدام تاکید شدیدی بر وجود خون آریائی در رگ‌هایش می‌کند و همچنین برای خودش از القابی نظیر : طیب و پدر خوانده و «پدر رپ فارسی» استفاده می‌کند. همچنین وی فرهنگ خیابانی را به خوبی در موسیقی‌اش تجسّم می‌بخشد، بدون اینکه به دام کپی برداری و تقلید از هنرمندان افریقایی_آمریکایی بیفتد. او یکی از پیشگامان «رپ خیابانی» است.سروش لشکری تا کنون دو گروه با نام های ۰۲۱ و صامت را تشکیل داده است.
سروش، چنانکه خود می گوید و در ترانه هایش نیز بدان تاکید می ورزد، شش سال پیش کار آهنگسازی (یا آنگونه که بین اهالی زیر زمین باب است، "کار ساختن بیت") و خواندن ترانه به سبک رپ را آغاز کرد و سر انجام سال گذشته توانست منسجم ترین آلبوم رپ فارسی را با نام " جنگل آسفالت" تهیه و آماده انتشار کند. آلبومی که خود، آن را "نخستین" آلبوم رپ فارسی می داند.

جنگل آسفالت" با تلفیق سبک رپ و نوای موسیقی سنتی ایرانی و نیز استفاده از سازهای سنتی ایران زمین همچون عود، تنبک، نی، دف و قانون، به راستی برازنده عنوان "رپ فارسی" است.

هیچکس سال 1385 سال پرکاری برایش بوده چرا که بعد از مدتها تلاش سرانجام در تابستان آلبوم 'جنگل آسفالت' را حاضر و آماده پخش کرده است.
به گفته او ابتدا قرار بوده که آلبوم را یک شرکت پخش موسیقی بخرد اما چون آهنگ های آلبوم به "سرقت" رفت و در اینترنت پخش شد، کار فروش آلبوم به نتیجه نرسید.
سروش درباره ی مفهوم "جنگل آسفالت" و دلیل نام گذاری آلبومش با این عبارت می گوید: "از نظر من 'شهر' هم جنگل آسفالت است و آلبوم 'جنگل آسفالت' انعکاسی است از مشکلات اجتماعی و زندگی شهری و اعتراض به آن."

سروش - هیچکس "راه اندازی تشکل رپ فارسی" با عنوان " صامت" را از جمله اهداف خود در سال جدید بیان می کند و این کار را " لازمه بقا و پیشرفت رپ فارسی" می داند.
او از بیان جزییات بیشتر درباره "صامت" و زمینه فعالیت آن خودداری می کند ولی می گوید: "امیدوارم امسال فازش رو بگیریم.
آثارسروش لشکری چندی پیش اولین آلبوم موسیقی رپ خودش تحت عنوان جنگل آسفالت را ارائه داد. وی پیش از تدارک آلبوم جنگل آسفالت بیش از 2۰ ترانه رپ به زبان فارسی منتشر کرده‌است. مهدیار آقاجانی نام آهنگساز ترانه‌های هیچکس در آلبوم جنگل آسفالت است.سروش هیچکس علاوه بر آلبوم جنگل آسفالت تعداد زیادی موسیقی رپ با همکاری رپر‌های دیگر فارسی زبان و انگلیسی زبان نطیر: ابلیس، Reveal، زدبازی، قاف، سامان ویلسون و پیشرو تولید کرده و به بیرون فرستاده‌است.وی همچنین ادعا می‌کند که اهل میدان ونک در تهران است.


 
2017/08/01 12:12 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
HERMAN
شکست برای همیشه



ارسال‌ها: 3,255
تاریخ عضویت: Jul 2017
اعتبار: 179.0
ارسال: #5
RE: بیوگرافی هنرمندان
ویلهلم ریشارد واگنر (به آلمانی: Wilhelm Richard Wagner) (زادهٔ ۲۲ مه ۱۸۱۳ – درگذشتهٔ ۱۳ فوریه ۱۸۸۳) آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقی و مقاله‌نویس آلمانی بود. شهرت او بیشتر بخاطر اپراهای او است. در دنیای موسیقی کلاسیک از وی به عنوان ادامه دهنده راه لودویگ ون بتهوون یاد می‌کنند.

نوآوری‌های واگنر در زمینه موسیقی کلاسیک اروپائی تأثیر زیادی بر آهنگسازان بعد از او داشت. او در آثار خود گام کروماتیک و فواصل نامطبوع را بکار می‌برد و از این نظر پیشگام موسیقی مدرن اروپا است. استفاده از نغمه معرف پس از او بسیار رایج شد و بر موسیقی فیلم در سده بیستم اثر گذاشت.

دوره اپراهای حلقه نیبلونگ از مهم‌ترین کارهای او است. او تا مدت‌ها با یکی از بزرگترین هم عصرانش فردریش نیچه فیلسوف شهیر آلمانی روابطی بسیار دوستانه داشت اما پس از چندی این روابط به کدورت انجامید.


ریشارد واگنر در ۲۲ مه ۱۸۱۳ در شهر لایپزیگ و در محله یهودیان به دنیا آمد. او فرزند نهم کارمند اداره پلیس، کارل فردریش واگنر و دختر نانوایی به نام یوهانا روزین (نی پیتز) بود. شش ماه پس از تولد واگنر، پدرش کارل بر اثر ابتلا به بیماری تیفوس درگذشت. پس از آن یوهانا با دوست کارل، لودویگ گییر که خود بازیگر و نمایش‌نامه‌نویس بود زندگی مشترکی را آغاز کرد. آن دو احتمالاً در اوت ۱۸۱۴ ازدواج کردند. اگرچه هیچ سندی از این ازدواج در ثبت کلیسای لایپزیگ یافت نشده است. یوهانا و خانواده‌اش در محل اقامت لودویگ در درسدن سکنی گزیدند. واگنر تا ۱۴ سالگی با نام ویلهلم ریشارد واگنر شناخته می‌شد. او احتمالاً فکر می‌کرد که گییر پدر واقعیش است.

علاقه گییر به تئاتر به پسر خوانده‌اش منتقل شد و واگنر در اجراهای او شرکت کرد. واگنر در خودزندگی‌نامهاش به یاد می‌آورد که یکبار نقش فرشته‌ای را بازی کرده بوده است. در اواخر ۱۸۲۰ در مدرسه پاستور وتزل در نزدیکی درسدن ثبت‌نام شد. جایی که نخستین آموزش‌هاش پیانویش را نزد معلم لاتین خود دریافت کرد. او در نواختن صحیح گام مشکل داشت و ترجیح می‌داد پیش‌نواهای تئاتر را با شنیدن بیاموزد. پس از مرگ گییر در ۱۸۲۱ ریشارد با هزینه برادر پدر خوانده‌اش به مدرسه شبانه‌روزی Kreuzschule فرستاده شد. در نه سالگی اجرایی زنده از اپرای در فرایشوتز از کارل ماریا فون وبر را به رهبری خود وبر دید و به شدت تحت تأثیر عناصر گوتیک آن قرار گرفت.
2017/08/01 12:13 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*mahtab*
خدای جذابیت



ارسال‌ها: 3,591
تاریخ عضویت: Jul 2015
اعتبار: 343.0
ارسال: #6
RE: بیوگرافی هنرمندان
▪ نام و نام خانوادگی : پولاد کیمیایی
▪ سال تولد : ۱۳۵۹
▪ محل تولد : تهران
پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی و گیتی پاشایی (آهنگساز) است .
مدرک تحصیلی او دیپلم است .
شروع فعالیت سینمایی او با فیلم " سرب " (مسعود کیمیایی) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۶۷ بود .
با حضور در فیلم " تجارت " ساخته پدرش ، از آلمان به ایران آمد و در ایران ماند و در فیلم های پدرش در نقش های دوم ظاهر شد .
در " اعتراض " گوشه هایی از توانایی هایش را نشان داد اما در فیلم " حکم " عالی بازی کرد و از همه بازیگران قدرتمند فیلم ، بهتر ظاهر شد.
بهترین کار او را می توان سریال "مرگ تدریجی یک رویا " دانست که پولاد در آن با گریمی خاص و نقشی متفاوت ظاهر شده است .
آثار پولاد کیمیایی:
سینما:
گشت ارشاد (۱۳۹۰)
جرم (۱۳۸۹)
اینجا تاریک نیست (۱۳۸۹)
به هدف شلیک کن (۱۳۸۷)
زندگی با چشمان بسته (۱۳۸۷)
محاکمه در خیابان (۱۳۸۷)
رئیس (۱۳۸۵)
حکم (۱۳۸۴)
صحنه جرم، ورود ممنوع! (۱۳۸۴)
سربازهای جمعه (۱۳۸۲)
شمعی در باد (۱۳۸۲)
اعتراض (۱۳۷۸)
فریاد (۱۳۷۷)
سلطان (۱۳۷۵)
ضیافت (۱۳۷۴)
تجارت (۱۳۷۳)
سرب (۱۳۶۳)
تلویزیون
مرگ تدریجی یک رویا
ششمین نفر
خون بها
سریال ماتادور
همان روز
جوایز و افتخارات
-کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم جرم
-کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی امین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم گشت ارشاد
-کاندید بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنوارهٔ دنیای تصویر
 
2017/08/01 12:36 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
HERMAN
شکست برای همیشه



ارسال‌ها: 3,255
تاریخ عضویت: Jul 2017
اعتبار: 179.0
ارسال: #7
RE: بیوگرافی هنرمندان
لویی اشپور(به آلمانی: Louis (Ludwig)Spohr) آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده ویلن آلمانی در ۵ آوریل ۱۷۸۴ در براونشویگ به دنیا آمد و در ۲۲ اکتبر ۱۸۵۹ در کَسِل درگذشت.

برخی از آثار
۹۰ لید
۱۰ سمفونی
۱۸ کنسرتو ویلن
۴ کنسرتو کلارینت
۶ سونات برای ویلن و هارپ
۳۴ چهارنوازی برای سازهای زهی
۵ سه نوازی برای ویلن، ویلنسل و پیانو
پنج‌نوازی برای فلوت، کلارینت، هورن، باسون و پیانو
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2017/08/01 12:46 PM، توسط HERMAN.)
2017/08/01 12:45 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
گارا
کاربر حرفه‌ای



ارسال‌ها: 2,581
تاریخ عضویت: Dec 2016
اعتبار: 386.0
ارسال: #8
RE: بیوگرافی هنرمندان
میکل آنژ:

ممیکلانجلو دی ‌لودوویکو بوناروتی سیمونی(میکل آنژ) در سال 1475 در توسکانی ایتالیا بدنیا آمد.وی شاعر نقاش و پیکرتراش معرف ایتالیایی است.وی در تاریخ ۱۸ فوریه ۱۵۶۴، در رم دیده از جهان فروبست و در «کلیسای استاکروس» شهر فلورانس به خاك سپرده شد.
پس از تولّد میکل‌آنژ، به همراه خانواده به فلورانس مهاجرت نمود.
وی در کلیسای برانکاچی شهر فلورانس به‌ تحصیل هنر و در ابتدا به نقاشی و سپس به پیکرتراشی پرداخت.میکل آنژ یکی از هنرمندان نابغه تاریخ و معروفترین چهره رنسانس ایتالیا است
از کارهای معروف او می توان به: نقاشی صحنه رستاخیز ، آرامگاه ژولیوس دوم در رم ، تندیس های «داوود» ،«کوپیدوس»، «باخوس» ، «موسی» و «پی‌یتا» می توان اشاره کرد.
ميكل آنژ در کنار آثار هنر تجسمی، تعدادی غزل نيز در وصف محبوبه خود، «ویتوریا کولونا» و دوست عزیزش «توماسو دی‌کاوالیری» و دانته سروده ‌است که بيانگر ذوق لطیف اوست.

از شش سالگی به مدرسه رفت اما چون مادرش درگذشت در خانه همسر سنگتراشی می زیست از این زمان به سنگ و سنگتراشی دلبستگی یافت و این شور و شوق را تا آخرین روزهای زندگی در دل داشت.
در پیکرتراشی آثار فناناپذیری چون داوود به بلندی ۵ متر . موسی و در نقاشی فرسکو آثار جاودانی به جا گذاشت . بر دیوارها و سقف نمازخانه سیستین بیش از ۶۰۰ متر مربع را به تصویر کشید که در آن بیش از ۲۰۰ صورت و چهره نمایان است. آورده اند که گنبد کلیسای سنت پیتر بزرگترین کلیسای کاتولیک جهان را ساخت. در دفاع از میهن خویش سرسختانه کوشید با اینکه در حدود ۴۵ سالگی با حدود ۲۰ بیماری دست به گریبان بود تا ۸۹ سالگی زیست و همچنان به آفریدن آثار درخشانی می پرداخت

یکی از پر آوازه ترین هنرمندان روزگاران رهبری از رهبران بزرگ رنسانس ایتالیا بود که به زودی در همه رشته های هنری روزگار خویش چون مجسمه سازی . نقاشی . معماری و شعر به پایه استادی رسید و آوازه ای همپای هنرمندان کلاسیک یافت و نامش در کنار نام نامورانی چون میرون MIRONE و فیدیاس پیکرتراشان جهان باستان نشست.
میکل آنژ توجه و علاقه فراوانی در پدید آوردن مجسمه های مرمرین داشت . اما قوه و نیروی آفرینش وی را یک نقاش بزرگ معمار بزرگ و یک شاعر توانا و در نتیجه یکی از نامورترین مردان روزگار خویش نمود.
شیوه کار خاص وی درنقاشی و مجسمه سازی بدن آدمی از پرآوازه ترین هنرمندان روزگاران است. در آثارش بزرگی و عظمت و قدرت و جنبش و شور زندگی بسیار نمایان است. همه آثار هنری وی در مجسمه سازی و نقاشی را از برترین و مهمترین آثار هنری جهان پنداشته اند.

ساختن پیکره داوود چهار سال طول کشید و روزی که آن را در جایگاهش مقابل کاخ جمهور فلورانس نصب می کردند به صورت یک جشن ملی درآمده بود.مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

اولین و احتمالاً تنها نقاشی او بر روی سه پایه ، در حدود سال 1503 ، با نام خانواده مقدس کشیده شد.

زندگی میکل‌آنژ همزمان با یک دوره از قدرت عظیم پاپ بود، و از سال 1505، از زمانی که او قراردادی را برای مقبره پاپ ژولیوس امضا کرد، او تحت فشارهای سیاسی، جنگ ، دستورات پاپ و سفارشات ضد و نقیض بود.

بزرگترین نقاشی او، دکوراسیون کلیسای سیستین به تنهایی بین سال های 1508 و 1512 توسط وی نقاشی شده است. این اثر پر هیبت نشان دهنده صحنه های خلق و عهد عتیق تا داستان نوح بوده و با دریافت جرقه های زندگی توسط آدم از خدا آغاز می شود. این تم های نمادین، که به طور ساختمانی تقسیم شده است، طرحی پیچیده ایجاد کرده که دارای تنوع گسترده و یکپارچگی جادویی می باشد.
وقتی از سؤال شد، چرا تا به‌حال ازدواج نکرده‌ای؟ بدون تأمل جواب داد: من با هنر خود ازدواج کرده‌ام و آثاری که از خود به ‌جای می‌گذارم در حکم فرزندان من هستند...

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
2017/08/01 01:33 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
HERMAN
شکست برای همیشه



ارسال‌ها: 3,255
تاریخ عضویت: Jul 2017
اعتبار: 179.0
ارسال: #9
RE: بیوگرافی هنرمندان
اریک کلاپتون





اریک پاتریک کلاپ ( Eric Patrick Clapp ) معروف به اریک کلاپتن در سی ام مارس سال 1945 میلادی در انگلستان به دنیا آمد ، پدرش جک کلاپ ( Jack Clapp ) فروشنده دوره گرد و مادرش رز ( Rose ) خانه دار بود . اریک به تدریج بزرگ می شد و به سن بلوغ می رسید . در شانزده سالگی نوجوانی شرور و دردسرآفرین بود.
او به گفته خود اولین گیتارش را در جشن تولد شانزده سالگی از پدر و مادرش دریافت نمود که به خاطر آن همیشه سپاسگزار آنها است . او سعی کرد نت های گیتاریست های بزرگ blues را روی گیتار خود کپی کند .
اولین گروه وی خروس ها ( Roosters) نام داشت که بعدها به گروه آب ها ( bluesbond ) تغییر نام داد . او و دوستش تام گانیس ( Tom mc. Guinness) هشت ماه عضو گروه بودند تا اینکه به اتفاق هم به Casey Jones و Engineers پیوستند . این اقامت کوتاه در سال 1963 هنگامی که اریک توسط Yard birds معروف شد پایان یافت . در آن وقت گروه رویایی R&B مجبور به کنار نهادن گیتاریست بزرگ خود Tomy Taphan بود . خیلی زود Yard birds با کمک گیتاریست سابق R&B به مرکزیت اریک کلاپتن که حالا معروف به دست آرام ( Slow Hand ) بود مشهور شد . اریک 18 ماه در این گروه ماند تا به تدریج اختلافاتی بین او و Yard birds به وجود آمد . Yard birds و افراد آن بیشتر گرایش پاپ داشتند ولی اریک عاشق موسیقیBlues بود . او پس از آلبوم ( For your Love ) Yard birds را ترک نمود و به گروه Blue Breakers متعلق به John Mayall بود پیوست . او هنگامی که عضو گروه Mayall بود دومین لقب خود را دریافت کرد .
GOD لقبی بود که به ندرت به کسی داده می شد . او سریع پله های ترقی را پیمود . بعد از جدا شدن از گروه Mayall در آثار مختلفی شرکت جست . به همراه گروه Power House آثار جذابی برجای گذاشت که از آنها 3 قطعه ( Cross roads ) ( I Want to know )و ( Steppin) از بقیه معروف ترند . او با گروه Cream به صورت یک فوق ستاره درآمد . در سال 1966 به گروه Mayall بازگشت و به همراه Steve Winwood و Rick Grech مثلثی را تشکیل داد . این گروه فوق العاده ، بیش از یک سال دوام نیاورد و تور پردرآمد آمریکایی ها اعضای آن را از هم پاشید . اریک در این گیرودار با Bonnic و Delaney همراه شد و آلبوم « Delaney & Bonnic on tour » را به بازار عرضه کرد . این گروه 3 ماه بعد « Derek & the Domionos » تغییر ماهیت داد و به همراه Duanc Almane یکی از معروفت ترین ترانه ها به نام « Layla » را ضبط کرد . ترانه عشق پنهان در سال 1971 به خاطر Pattie همسر دوست اریک که او شیفته وی بود ساخته شد و در بنگلادش روی صحنه رفت . اریک سپس در دام هروئین افتاد و گرانبهاترین گیتارهایش را برای پرداخت هزینه اعتیادش فروخت . یکی از دوستانش به نام Pate Town Shend هنگامی که از ماجرای فروش گیتارها مطلع شد سعی کرد به اریک کمک کند . او ترتیبی داد که اریک به همراه دوستانش در قسمتی از کنسرت Rain bow ( رنگین کمال ) حضور داشته باشد . حضور او دو سال سکوت را شکست . اما هنوز معتاد بود . این نمایش نقطه عطفی در زندگی او بود . با کمک دکتر Mey Patterson اعتیادش را در کلینیک او ترک نمود . اریک دوباره جوان شد و شروع به نشر آثاری مانند « 461 Ocean Boulevard » در سال 1974 نمود .
نقش آینده در این آلبوم ترسیم شده بود . وقتی گیتار Solos به همراه آواز آرام در ترانه های کوتاه تر و فشرده تر تنظیم شد . این آلبوم موفقیت بی نظیری داشت اثر شماره یک در آمریکا و شماره سه در انگلستان ( آگوست 1974 )
در سال 1975 او زندگی بدون مواد مخدر را ادامه داد هر چند به الکل معتاد بود . در این سال او کارهایی با عناوین ( rowd ) There s one In Every و E.C was here را منتشر کرد . که شهرت او را افزایش داد . طی سال های بعد (77 تا 79 ) او سه آلبوم بزرگ « Hand Slow ، Black Less ، Lag down sany » را تنظیم کرد و به دنیای موزیک تقدیم نمود .
حالا اریک یک خواننده و آهنگساز معروف شده بود .
مخاطبانی داشت که هرگز از Yard birds یا Cream چیزی نشده بودند . آنان اریک را شخصی سرحال و شاداب دیده بودند . آنان اریک را شخصی سرحال و شاداب دیده بودند با عیب هایی کم و تار عنکبوت هایی در اتاق زیر شیروانیش . اوایل دهه 80 کنسرت تاریخی Last Waltz را اجرا نمود . این زمان برای او شرایط بهتری به همراه داشت . آلبوم هایش به نام های « Another Ticket »، « Money and cigarettes » که توسط کمپانی Ry Looder پخش شد .
دوست نزدیک اریک P hill Collins که او هم از آهنگستازان بنام معاصر است ، آلبوم drums خود را با صدای اریک می آمیزد . در این آلبوم اثری از خستگی یا کمبود به چشم نمی خورد و شامل اثرهای « Behind the mask » است . قطعه ای از این آلبوم به نام « Tearing us apart » با صدای Tina Turner اجرا می شود . اثر بعدی کلاپتن در سال 89 از آثار قبلی بهتر شده بود « Journey Man » نه تنها صدای او را محبوب کرد بلکه همگان را به یاد Slow hand انداخت . وی در سال های بعد برای بسیاری از هنرمندان کارهایی نظیر ، تنظیم آهنگ ، آهنگسازی ، خوانندگی و ... را انجام داده است که از آن جمله می توان به اسامی زیر اشاره کرد : ( افراد و آلبوم زیر )
Marc Benno , Gary Brooker , Joe cocker , Roger Daltrey, Jesse Davis, Bob Dylun , Arethu Pranklin, Rick Danko, Champion Jack Dupree , Sonny Boy Williamson, Roger Waters
اریک در فیلمی از « Ken Russell » در نقش یک واعظ در اپرای Tomy Rock شرکت جست ، یکی از دلایل محبوبیت اریک این بود که او توانست به مدت یک سال هر شب در سالن Albert Hall شهر لندن برنامه اجرا کند . او هر شب را به سه قسمت Blues , Orcherstral, و Regular تقسیم می کرد .
در دهه 90 مسیر زندگی او راحت و راحت تر می شد . هر چند مرگ غم انگیز پسرش conor در سال 1991 او را مدت ها متوقف کرد . پس از دو سال تاخیر آلبوم Unplugged ( منفصل ) در سال 1992 آمریکا را تکان داد ( به طوری که در یک ماه 10 میلیون نسخه از آن فروش رفت ) . او روش های blues خود را نشان داد .
در سال 1994 آلبوم « Tears in heaven » ( اشک در بهشت ) به یاد پسر مرحومش انتشار یافت ، سپس اثر شایسته « From The Cradle » را که یک چرخش کامل در جهت تهیه یک آلبوم blues الکتریکی بود .
« Pilgrim » نام آلبوم بعدی است که در سال 1996 به بازار آمد که آن هم مجموعه ای از blues الکتریکی است .
او اکنون در جهان معروفیت خاصی دارد و خیلی از مردم او را به عنوان بهترین گیتاریست دنیا می شناسند او قسمتی از موسیقی راک را تغییر داد همان طور که بسیاری مناظر و صحنه های زندگی خود را با هوشیاری تغییر داده است .
2017/08/01 01:37 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
HERMAN
شکست برای همیشه



ارسال‌ها: 3,255
تاریخ عضویت: Jul 2017
اعتبار: 179.0
ارسال: #10
RE: بیوگرافی هنرمندان
لئوناردو دی سر پیرو دا وینچی (۱۵ آوریل ۱۴۵۲ - ۲ مه ۱۵۱۹) دانشمند، نقاش، مجسمه‌ساز، معمار، موسیقی‌دان، ریاضی‌دان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین‌شناس، نقشه‌کش، گیاه‌شناس و نویسنده ایتالیایی دوره رنسانس بود. نبوغ او شاید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه بوده است. لئوناردو معمولاً به عنوان نمونهٔ بارز یک مرد رنسانس معرفی می‌شود.از او به طور گسترده بزرگترین نقاش تاریخ یاد می‌کنند. عده‌ای نیز او را با استعدادترین شخصی می‌دانند که تا کنون در این جهان زندگی کرده است.

دا وینچی را کهن‌الگوی «فرد رنسانسی» دانسته‌اند. وی فردی بی‌نهایت خلاق و کنجکاو بود. او نظریات خود را در مجموعه یادداشتهایی که بالغ بر هزاران صفحه می‌باشند، ثبت کرده است. او طرحهای مبتکرانه‌ای را برای ساخت سلاحهایی مانند توپ‌های بخار، ماشین‌های پرنده و ادوات زرهی ارائه کرده بود، هرچند که بسیاری از آنها هرگز ساخته نشدند.
دا وینچی اولین طراح هواپیما و صدها اثر معماری دیگر به‌شمار می‌رود. یکی از طرح‌های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی جنگی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت دا وینچی معروف است، کیلومترشمار و چیزهای دیگر را طراحی یا اختراع کرد و با استفاده از خط معکوس برای طراحی‌های خود یادداشت‌هایی را نوشته است، که آنها را فقط در مقابل آینه می‌توان خواند. شهرت جهانی دا وینچی بیشتر به‌خاطر نقاشی‌های شام آخر و مونالیزا است. مارکو روسکی دربارهٔ او می‌گوید: در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد لئوناردو وجود دارد، چشم‌انداز او از جهان اساساً منطقی است و نه اسرار آمیز، و این که روش‌های تجربی به کار گرفته شده او برای زمان خودش غیرمعمول بود.
2017/08/02 02:20 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  بیوگرافی شخصیت های برجسته گارا 15 1,970 2017/09/22 10:16 PM
آخرین ارسال: HERMAN
documents بیوگرافی شخصیت سیپتیموس هیپ Roya 5 2,959 2014/08/21 12:09 AM
آخرین ارسال: !Web Prince
smile بیوگرافی شخصیت های ارباب حلقه ها زاواره 3 11,309 2013/06/16 07:05 PM
آخرین ارسال: زاواره



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان