زمان کنونی: 2024/03/28, 11:39 AM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/03/28, 11:39 AM



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اطلاعاتی راجع به Final Fantasy 13

نویسنده پیام
ODESA
ITACHI



ارسال‌ها: 1,286
تاریخ عضویت: Sep 2015
اعتبار: 330.0
ارسال: #1
اطلاعاتی راجع به Final Fantasy 13
Final Fantasy VIII 13
Fal,cie
فالسی ها در واقع ماهیتی خدایی دارند ان ها دارای قدرت جادویی مافوق هستند. دو نوع فالسی وجود داره :
فالسی های Cocoon و فالسی هایی که Cocoon را ساختند محافظان بشریت هستند . از طرف دیگر فالسی هایی که در سرزمین Pulse هستند دشمن خونین Cocoonمحسوب می شوند!!
Lcie
فالسی های pulse توانایی این را دارند تا هر انسانی را که با ان ها مواجه شود به بردگی خود درآورد به افرادی که تحت کنترل فالسی های Pulse در آیند ، السی گفته میشود . وقتی کسی به السی تبدیل شود روی بدنش علامتی ایجاد می شود که هیچگاه پاک نخواهد شد و همچنین ان فرد توانایی استفاده از جادو را پیدا میکند. یک السی در اختیار یک فالسی میباشد و باید از فرامین او تبعیت کند.
وقتی کسی به السی تبدیل شد هیچ راه برگشتی ندارد السی ها از طرف فالسی های خود ماموریت هایی به نام Focus دریافت میکنند که موظف به انجام ان هستند.السی ها دشمن Cocoon ها هستند!
Ceițh
یک السی برای یک مدت زمان مشخصی وقت دارد تا ماموریتش را به انجام برساند و اگر در این راه موفق نشود ، به ceith تبدیل می شود.
یک ceith تا ابد گرفتار عذاب و اندوه می شود و هر گونه اراده ای از او گرفته می شود نه زنده است و نه می میرد و تا ابد رستگار نخواهد شد.
Crystal stasis
طبق افسانه ها وقتی یک السی موفق میشود ماموریتش را به پایان برساند، به او زندگی ابدی اهدا خواهد شد. و به خوابی عمیق فرو رفته و به قطعه ای کریستال تبدیل میشود.
Cocoon
یک فالسی در 13 قرن پیش شهری معلق را در اتمسفر سیاره pusie خلق کرد . تا به بهشتی برای انسان ها تبدیل شود. شهری بسیار متمدن و پیشرفته ، بدون بیابان های خشک و بی اب و علف.
شهر های وسیع با جمعیت زیاد در cocoon وجود دارد . گر چه هنوز حیوانات خطرناکی وجود دارد اما تکنولوژی پیشرفته و امنیت بالا به مردم این اطمینان را می دهد تا با خیال راحت زندگی کنند. برای مردم cocoon، سفر به سرزمین pulse ممنوع است. گر چه مردم cocoon از همان ابتدا یاد میگیرند که رفتن به ان سرزمین ممنون است بنابراین به این موضوع فکر هم نمیکنند .
The hanging edge
این منطقع در دیواره ی خارجی cocoon واقع شده. روزی روزگاری haging edge پر از جمعیت و پیشرفته بود قرن ها پیش لشکری از سرزمین pulse به این منطقع حمله کردند و پوسته دور شهر را شکست و صدمات زیادی به بار اورد. از ان به بعد این منطقع متروکه شد.
و شهروندان cocoon حق ورود به ان را نداشتند.
Bodhum
شهری خوش آب و هوا در کنار دریا . لایتنینگ و خواهرش سارا به همراه اسنو و اعضای تیمش در این شهر زنوگی میکنند .
Pulse Vestiges

در روزگار باستان، وقتی که فالسی قصد داشت Cocoon رابسازد، از مواد اولیه و منابعی که در سرزمین Pulse موجود بود استفاده کرد. وقتی که پوسته بیرونی Cocoon در جنگ با Pulse شکست، باز نیز برای تعمیر آن از مواد موجود در Pulse استفاده شد. باقیمانده این مواد هنوز نیز در Cocoon یافت می‌شوند.

Pulse Vestiges نیز قطعه‌ای بود که در تعمیر پوسته استفاده نشد و در شهر ساحلی Bodhum به عنوان نمادی از بازسازی دوباره Cocoon گذاشته شد. برای مدت‌های مدیدی مردم معتقد بودند که این قطعه هیچ ضرر و زیانی ندارد و کسی به آن توجه نمی‌کرد. پس از مدتی دولت Cocoon فهمید که دروازه ورود به این بنا که مدت‌های درازی‌ست بسته بود، بطرز مشکوکی باز شده است. گروهی از سربازان برای تحقیق فرستاده شدند و طی یک تماس رادیویی اعلام کردند که یک فالسی Pulse در این بنا آرمیده است. با این کشف، تمام مردم شهر Bodhum در وضعیت خطرناکی قرار گرفتند. دولت از ترس اینکه مبادا این سربازان به السی تبدیل شده باشند، درب را بر روی آن‌ها بست و سربازان را در داخل ان‌جا زندانی کرد و سپس جلسه‌ای فوری تشکیل داد تا راه حلی پیدا کند.



Sanctum

سانکتوم همان دولت و حکومت مرکزی Cocoon می‌باشد که قدرت اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی دارد. همچنین تمام نیرو‌های نضامی Cocoon تحت نظارت سانکتوم هستند. اداره این دولت در درست فردی‌ست به نام Galenth Dysley



Purge

مردم Cocoon در ترس و اضطراب همیشگی از Pulse هستند. هر کس که کوچکترین ارتباطی با Pulse برقرار کند به عنوان دشمن Cocoon و کل بشریت شناخته می‌شود.

با کشف اخیر فالسی Pulse در شهر Bodhum موج شدیدی از نا آرامی ساکنان Cocoon را در بر گرفت. دولت سانکتوم باید خیلی زود راه حلی پیدا می‌کرد. سران دولت طی جلسه‌ای فوری، قانون جدیدی را وضع کردند. قانونی به نام Purge( پاکسازی)

طبق این طرح، تمام ساکنان شهر Bodhum ممکن است به فالسی Pulse الوده شده باشند( یعنی السی شده باشند) و بنابراین باید برای همیشه به Pulse تبعید شوند.



PSICOM

نیرو‌های نظامی سانکتوم از دو بخش اصلی تشکیل شده‌اند: PSICOM و Guardian corpse

PSICOM از سربازان نخبه‌ای تشکیل شده که وظیفه حفاظت Cocoon از حملات احتمالی Pulse را بر عهده دارند. این سربازان تا دندان مسلح به سلاح‌های پیشرفته و کشتی‌های هوایی جنگنده هستند. همین سربازان PSICOM مسئول اجرای طرح Purge هستند.



Guardian corpse

شاخه‌ای از نیرو‌های نظامی سانکتوم که مسئول برقراری صلح و آرامش در شهر هستند. سربازانی که در این شاخه خدمت می‌کنند در واقه در حکم پلیس هستند و هر گونه فعالیت‌های جنایی را در سطح شهر کنترل می‌کنند.

چون سر و کار این سربازان با شهروندان Cocoon می‌باشد به ندرت از زره و سلاح‌های سنگین استفاده می‌کنند.



Bodhum security regiment

گردان امنیتی Bodhum زیرمجموعه ای از Guardian corpse می‌باشد که بطور اختصاصی در شهر Bodhum فعالیت می‌کند. قبل از اینکه قانون Purge توسط سانکتوم به تصویب برسد، لایتنینگ یکی از اعضای این گردان امنیتی بود.

در شهر آرام و بی سر و صدای Bodhum چندان وظیفه سنگینی بر عهده سربازان این گردان نیست. از انجایی که سربازان این گردان اغلب اوقات بیکار بودند، به مناطق دیگر اعزام می‌شدند تا خطرات احتمالی مناطق دیگر را بر طرف کنند.



NORA

گروهی‌ست به سرپرستی Snow که از جوانان همفکر شهر Bodhum تشکل شده است. مرکز فعالیت آن‌ها قهوه‌خانه‌ای در ساحل Bodhum می‌باشد. آن‌ها همیشه در اطراف ساحل گشت زده و اگر مشکلی برای مردم پیش بیاید به کمک آن‌ها می‌روند. این مشکلات در حد همان مبارزه با حیوانات وحشی می‌باشد.در جریان تصویب و اجرای طرح Purge، تمام اعضای گروه NORA نیز شامل این طرح شده و می‌بایست به Pulse تبعید شوند. بنابراین گروه NORA به سر دسته شورشیان علیه purge و سانکتوم تبدیل میشود!
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/04 02:10 AM، توسط ODESA.)
2016/09/04 01:14 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اسامى شخصيت هاى final fantasy xv Noctis_P 1 1,198 2016/10/25 04:58 PM
آخرین ارسال: mavi



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان