زمان کنونی: 2024/06/17, 05:37 AM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/06/17, 05:37 AM



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از فقر تا ثروت

نویسنده پیام
Dazai.B
A Pure Suicide



ارسال‌ها: 7,843
تاریخ عضویت: Jun 2016
اعتبار: 2427.0
ارسال: #1
از فقر تا ثروت
سلام ...
در این تاپیک قراره داستان خیلی کوتاه افرادی قرار بگیره که از فقر به ثروت رسیدن ...

امیدوارم خوشتون بیاد ...
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/08/10 08:23 PM، توسط Dazai.B.)
2016/08/10 08:22 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Dazai.B
A Pure Suicide



ارسال‌ها: 7,843
تاریخ عضویت: Jun 2016
اعتبار: 2427.0
ارسال: #2
RE: از فقر تا ثروت
کاشینگ لی

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

امروزه در چین کمتر کسی هست که اسم میلیاردر معروف لی کاشینگ را نشنیده باشد . مردی که با توانایی و اراده فولادینش در چند دهه اخیر توانسته است شرکت های بزرگی را در هنگ کنگ پایه گذاری کند و شعبات آنها را به کشور های آمریکایی و اروپایی انتقال دهد .
این مدیر موفق اخیرا بر اساس رده بندی مجله فوربز با سرمایه ای معادل 13 میلیارد دلار به عنوان ثروتمند ترین فرد در چین و هنگ کنگ شناخته شده است .
در سال 1928 لی کاشینگ در چائوزو کشور چین به دنیا آمد . خانواده ی او علاقه ی فراوانی به علم و دانش داشتند و به همین دلیل تمام فرزندان را از همان سنین کودکی به یادگیری علوم مختلف تشویق میکردند . در سال 1940 هنگامی که او 12 ساله بود ، پدرش تصمیم گرفت تا محل زندگی خانواده را به هنگ کنگ منتقل کند . اگر چه با مهاجرت خانواده به هنگ کنگ آنها از صدمات جنگ و درگیری آن سالها رهایی یافتند ، اما کمی بعد پدر در بستر بیماری افتاد و سرانجام در سال 1943 در گذشت . با مرگ پدر ، لی کاشینگ که فرزند ارشد خانواده بود ناچار به ترک تحصیل و پیدا کردن شغلی مناسب جهت تامین نیاز های مالی خانواده و خواهر و برادر کوچکش شد .
پسر 15 ساله ابتدا به یک کارخانه بند ساعت سازی رفت و مشغول کار شد . مدتی بعد در یک فروشگاه لوازم پلاستیکی به عنوان فروشنده به کار مشغول شد . کمی بعد به دلیل کار فراوان و لیاقت و ذکاوتی که از خود به نمایش گذاشته بود ، به عنوان مسئول فروش فروشگاه و پس از آن نیز مدیریت اصلی فروشگاه را بر عهده گرفت .
در سال 1950 با سرمایه نسبتا قابل قبولی که خود پس انداز کرده بود یک کارگاه ساخت لوازم پلاستیکی برای خودش دست و پا کرد و اسم آنرا چونگ کنگ گذاشت . زیاد نگذشت که کارگاه کوچک جونگ کنگ به یک کمپانی بزرگ ساخت اسباب بازی و گل های پلاستیکی تبدیل شد . در سن 30 سالگی نیز در کنار کمپانی و کارخانه ، اقدام به خرید زمین و املاک در هنگ کنگ کرد به طوری که در عرض مدت کوتاهی پس از دولت حاکم بر هنگ کنگ ، او بزرگترین زمین دار این منطقه شناخته شد . دیگر تقریبا همه ی مردم با نام او به عنوان یک سرمایه دار بزرگ آشنا شده بودند .
کسی که از سن 15 سالگی با کارگری در یک کارخانه به عرصه تجارت قدم گذاشته بود و حال با در اختیار داشتن چهار کمپانی بزرگ و نامدار چونگ کنگ ، هاتچیسون و هامپوا ، چئونگ کنگ انیفراستروکتور و هنگ کنگ الکتریک هولدینگز به عنوان ثروتمند ترین کار آفرین چین و هنگ کنگ لقب گرفته بود .
کمپانی های او هم اکنون در بیش از 24 کشور دنیا چون ایالات متحده ، کانادا ، انگلستان ، آلمان و فرانسه شعبه دارند و بازار کالاهای این کمپانی ها بیش از 450 میلیارد دلار بر آورده شده است . البته فعالیت های لی کاشینگ در کشور های دیگر تنها به این موضوع ختم نمیشود . انواع هتل ، ترمینال های مسافری ، کارخانجات کوچک محصولات متنوع ، کمپانی های ارتباطی ، کمپانی های حمل و نقل و انرژی همه و همه در کنار مستقلات او در کشور های مختلف از جمله دارایی های او محسوب میشوند .

اما راز موفقیت او در چیست ؟؟
اولین مسئله ای که در چشم آشنایان و دوستان او جلوه گر میشود ، اعتماد به نفس فوق العاده اوست . او با اعتماد به نفسی بی نظیر توانست از کارگری و فروشندگی به چنین مقامی دست یابد .
مورد دوم ، سخت کوشی اوست . هیچکس در مقابل او جرات ابراز خستگی ندارد چرا که او حتی در همین سنین کهولت از همه بیشتر فعالیت میکند .
مورد سوم را میتوان عشق و علاقه فراوان او به تحصیل علوم مختلف و نوین دانست . اگر چه او در دوران نوجوانی موفق به ادامه تحصیل نشد اما این امر هرگز باعث نشد که او از مطالعه کتب مختلف دور بماند . او از همان دوران تا به اکنون که به سنین کهنسالی رسیده ، هرشب بدون استثنا پیش از خواب چند صفحه مطالعه میکند و نزدیکان او هرگز شبی را به یاد ندارند که بدون کتاب به تختش برود .
اما عامل چهارم را که میتوان مهمترین علت تمایز او از دیگر کار آفرینان و مدیران صنعتی در این پهنه سخت رقابت دانست ، خلاقیت و نوآوری اوست در تمامی قلمروی صنعتی اش و برای تمامی محصولاتش ، در برهه های زمانی مشخص با بکار گیری خلاقیت ذاتی اش نوعی نوآوری پدید می آورد که اگرچه اندک اما فاصله اورا از رقیبانش بیشتر میکند . لی کاشینگ در این زمینه شهرت عجیبی بدست آورده است . به گونه ای که دیگر برای همگان ، چه مصرف کننده ، چه مدیران کارخانه هایش و چه رقبای تجاری اش به مسئله ای عادیتبدیل شده که حتی اگر محصول با فروش بسیار عالی همراه باشد ، باز هم او با رسیدن موعد مورد نظر ، به گونه ای شکل ، کیفیت و یا کمیت آن را تغییر میدهد تا بازار و مصرف کنندگان به یک شکل خاص عادت نکنند و اینگونه رقبا از تولید مشابه به سود کلان دست پیدا نکنند .

این ها همه مواردی است که باعث شده لی کاشینگ در چین و هنگ کنگ به عنوان مقتدر ترین مدیر و سرمایه دار ترین کار آفرین شناخته شود .
2016/08/11 02:33 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
زاواره
کاربر حرفه ای



ارسال‌ها: 2,327
تاریخ عضویت: Nov 2012
اعتبار: 419.0
ارسال: #3
RE: از فقر تا ثروت
خیلی قشنگ بود....و واقعا آموزندهتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/3.gif
2017/02/08 11:36 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان