زمان کنونی: 2024/05/19, 02:23 AM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/05/19, 02:23 AM



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زبان بدن

نویسنده پیام
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #1
زبان بدن
قراره توی این تاپیک آموزه های مفید قرار بگیره
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:44 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 03:57 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #2
RE: کارآگاه بازی
هوشمندى، فراست، حدسيات
هنگامى که فردى را ”هوشمند“ يا ”بافراست“ قلمداد مى‌کنيم، به توانائى او در درک رفتارهاى غير‌کلامى ديگران و مقايسه اينها با علائم کلامي، اشاره نموده‌ايم. به‌عبارت ديگر زمانى‌که مى‌گوئيم ”احساس مى‌کنم او به من دروغ گفته“ منظور اين است که حرکات بدن او با گفتار وى مغاير بوده است. سخنرانان حرفه‌اى اين را ”آگاهى حضار“ يا ”برقرارى ارتباط با يک گروه“ ناميده‌اند. به‌عنوان مثال، چنانچه حضار برصندلى خود تکيه داده با چانه روبه پائين دست به سينه نشسته باشند، يک سخنران هوشمند به‌راحتى حس مى‌کند که به‌ سخنان او توجهى نمى‌شود. او حس مى‌کند که بايد از روش متفاوتى براى جلب مشارکت آنان استفاده کند. به ‌همين قياس، يک سخنران ناشي، همچنان به اشتباه احمقانه خود ادامه مى‌دهد. زنان در اين زمينه به‌طور کلى هوشمندتر از مردان مى‌باشند، از اين‌رو است که آنها معروف به داشتن ”حس شهودي“ شده‌اند. زنان در درک رفتارهاى غيرکلامى توانائى ذاتى دارند، کما اينکه در مشاهده جزئيات نيز تيزبين مى‌باشند. به همين دليل عده مردانى که بتوانند به همسران خود دروغ بگويند، زياد نيست. حس شهودى بيشتر در آن دسته از زنانى که بچه بزرگ کرده‌اند مشاهده مى‌شود. در برقرارى ارتباط با بچه‌ها در چندين سال اول زندگى آنها، زنان ناچارند بر زبان غير‌کلامى تکيه کنند، و به همين خاطر است که اغلب آنان در مذاکره و مباحثه هوشمندتر هستند.
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:44 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 04:02 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #3
RE: کارآگاه بازی
علائم ذاتى، ژنتيکى، اکتسابى، فرهنگى
تحقيقات زيادى در جهت تشخيص اينکه علائم غيرکلامى ذاتي، يا اکتسابي، يا ژنتيکى‌اند و يا اينکه به روش ديگرى پديد مى‌آيند، انجام شده است. مدارک به‌دست آمده از تحقيق روى اشخاص ناشنوا يا نابينا که هرگز قادر به فراگيرى علائم غيرکلامى از طريق کانال‌هاى سمعى يا بصرى نبوده‌اند و نيز مشاهده ايما و اشاره چندين فرهنگ گوناگون جهانى حاکى از آن است که بعضى اشارات و حرکات در دسته‌هاى متفاوت قرار مى‌گيرند. ايبل - ايبيسفلدت (dtEibl - Eibesfel)، دانشمند آلمانى معتقد است که سيماى خندان بچه‌هائى که نابينا يا ناشنوا به‌دنيا مى‌آيند کاملاً مستقل از فراگيرى يا تقليد کردن است. بنابراين مى‌توان نتيجه گرفت که اين حرکات ذاتى مى‌باشند.
بعضى از اعتقادات اوليه داروين در زمينه اشارات‌ و‌ حرکات ذاتى توسط ايکمان (Ekmat)، فريسن (Friesen)، سورينسون (Sorenson) زمانى‌که مردم پنج فرهنگ کاملاً متفاوت را مطالعه نمودند، تأييد شد. يافته‌هاى آنها مشخص نمود که همه اقوام و فرهنگ‌ها براى ابراز احساسات، اساساً از حرکات چهره‌اى مشابهى استفاده مى‌کنند و اين نتيجه‌گيرى به ‌اعتقاد آنها مبنى به ذاتى بودن اين حرکات انجاميد.
زمانى‌که دست به سينه مى‌شويد، آيا دست راست را روى دست چپ مى‌گذاريد يا دست چپ را روى راست؟، اغلب مردم بلافاصله قادر به دادن پاسخ قاطعانه به اين سئوال‌ نيستند تا زمانى‌که اين عمل را انجام دهند. و اين در حالى است که يکى از اين دو حالت به‌راحتى صورت مى‌گيرد، و ديگرى کاملاً نادرست . ناراحت به‌نظر مى‌رسد. شواهد نشان مى‌دهد که اين حرکت احتمالاً ژنتيکى و غير‌قابل تغير مى‌باشد.
اينکه بعضى از اشارات و حرکات از نظر فرهنگى آموخته و سپس عادت مى‌شوند يا اينکه ژنتيکى هستند، هنوز مورد بحث است. به‌عنوان مثال، اغلب مردها هنگام پوشيد کت، اول دست راست را داخل آستين مى‌کنند در صورتى که اغلب زنان دست چپ را اول وارد آستين مى‌کنند. زمانى‌که يک مرد در محلى شلوغ از کنار يک زن مى‌گذرد، معمولاً بدن خود را رو به سمت زن چرخانده و عبور مى‌‌دهد، در حالى‌که زن معمولاً بدن خود را پشت به او مى‌چرخاند. آيا او به‌طور غريزى اين کار را جهت حفاظت از سينه‌هاى خود مى‌کند؟
آيا اين يک عکس‌العمل ذاتى جنس مؤنث است يا اينکه او اين حرکت را با مشاهده ناآگاهانه ديگر زنان ياد گرفته است؟
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:47 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 04:04 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #4
RE: کارآگاه بازی
يکى از اشتباهات جدى براى مبتديان در زمينه يادگيرى زبان بدن، تعبيرکردن تنها يک اشاره بدنى بى‌توجه به ساير اشارات يا موقعيت‌ها است. به‌عنوان مثال، سرخاراندن مى‌تواند چند معنى داشته باشد از جمله شوره سر، کک، عرق‌کردن، عدم اطمينان، فراموش‌کارى با دروغگوئى که بستگى به ساير اشارات مورد استفاده در همان زمان دارد، بنابراين براى تعبير صحيح بايد هميشه به مجموع اشارات توجه کنيم. همانند ساير زبان‌هاى رايج، ”زبان بدن“ داراى کلمات و جملات و علائم سجاوندى مى‌باشد. هر اشاره مانند يک کلمه شايد داراى چندين معنى متفاوت باشد. تنها با قراردادن کلمه در يک جمله داراى کلمات ديگر است، مى‌توان به‌طور کامل معنى آن را درک نمود.
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:47 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 04:09 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #5
RE: کارآگاه بازی
زبان بدن - کف دست


صراحت و صداقت
از ديرباز، کف دست باز نشانه حقيقت، صداقت، بيعت و تسليم بوده است. بسيارى از سوگندها با قرار دادن کف دست بر روى قلب صورت مى‌گيرد و زمانى‌که شخصى در حال اداى شهادت در دادگاه است، کف دست خود را نمايان مى‌کند، کتاب مقدس را در دست چپ مى‌گيرد و کف دست راست را براى مشاهده حضار بالا مى‌برد. در برخورد‌هاى روزمره، مردم از دو حالت اساسى کف دست استفاده مى‌کنند. در حالت اول، کف دست رو به بالا مى‌باشد که علامت گدائى براى پول يا غذا است. در حالت دوم، کف دست رو به پائين قرار مى‌گيرد، انگار چيزى را پائين نگه داشته يا از بالا آمدن آن ممانعت مى‌کند. يکى از معتبرترين روش‌ها در تشخيص اينکه شخصى صادق و شريف است يا خير، مشاهده حالات کف دست راست. همان‌طور که يک سگ براى اضهار تسليم و سلطه‌پذيري، گردن خود را به جلو مى‌آورد، انسان هم از کف دست‌هاى خود براى اظهار همين رفتار يا احساس استفاده مى‌کند.
به‌عنوان مثال، زمانى‌که شخصى مى‌خواهد کاملاً صادق و رک باشد، يک يا هر دو دست خود را در برابر طرف مقابل نمايان مى‌کند و احتمالاً مى‌گويد، ”بگذار کاملاً رک باشم“ (شکل بگذار کاملاً رک باشم). زمانى‌که شخصى رفتارى صادقانه در پيش مى‌گيرد و يا شروع به گفتن حقيقت مى‌کند کف دست‌ها يا بخشى از آنها را براى طرف مقابل نمايان مى‌کند. همانند اکثر حرکات بدن، اين حرکت‌ کاملاً ناآگاهانه انجام مى‌شود، و بدين ترتيب شما را متوجه صداقت شخص‌ ديگر مى‌کند. کودک هنگام دروغگوئى يا پنهان‌ کردن يک چيز، کف دست‌هاى خود را پشت خود قايم مى‌کند. همچنين، شوهرى که مى‌خواهد به همسر خود دروغ‌ بگويد، دست‌هاى خود را در جيب خود مى‌گذارد يا دست به سينه مى‌شود و اين حرکت، همسر وى را متوجه کتمان حقيقت مى‌کند.


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

فريب دادن
اين
سؤال شايد به ‌ذهن خواننده برسد که ”اگر کف دست‌هايمان به ‌هنگام دروغگوئى نمايان باشد، مردم گفته مرا باور خواهند کرد؟ پاسخ به اين سؤال آرى و خير است. اگر يک دروغ آشکارا با کف دست‌هاى نمايان همراه کنيد، شايد براى شنوندگان خود رياکار به‌نظر برسيد، زيرا خيلى ديگر از حرکاتى که بايد به ‌هنگام صداقت نمايان باشند، وجود ندارند و حرکات منفى که هنگام دروغگوئى استفاده مى‌شود، با کف دست‌هاى باز متناقض است.
کلاهبردارها و دروغگوها حرفه‌اى کسانى هستند که مى‌توانند دروغ‌هاى خود را هنرمندانه با علائم غيرکلامى حاکى از صداقت به‌هنگام دروغگوئى ماهرانه‌تر باشد، حرفه او بهتر انجام مى‌شود.
البته مى‌توانيد هنگام برقرارى ارتباط با ديگران، بازکردن کف دست‌ها را تمرين نمائيد و خود را محق‌تر جلوه دهيد، از طرفي، هرقدر که حرکات کف دست‌هاى باز تبديل به يک عادت شود، تمايل به دروغگوئى نيز کم‌تر مى‌شود. نکته جالب اينجا است که اکثر مردم به‌ سختى مى‌توانند با کف دست‌هاى باز دروغ بگويند و در واقع استفاده از اين حرکت، شايد بر کاهش دروغگوئى تأثير داشته باشد و مردم را تشويق کند که با شما صادق باشند.
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:46 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 04:13 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #6
RE: کارآگاه بازی
زبان بدن - کف دست

قدرت کف دستيکى از اشارات غيرکلامى که کم‌ترين توجه را به خود معطوف داشته اما از بيشترين قدرت برخوردار، است، توسط کف دست انسان ارائه مى‌شود، و زمانى‌که به ‌نحو صحيح مورد استفاده قرار گيرد توشه‌اى از اقتدار براى استفاده کننده ‌آن فراهم مى‌کند و قدرت صدور فرمان سکوت به ‌ديگران را مى‌دهد. در حرکات کف دست، سه حالت اصلى وجود دارد: کف دست رو به ‌بالا، کف دست رو‌ به پائين و کف دست بسته با يک انگشت به حالت اشاره. تفاوت بين اين سه حالت، با يک مثال مشخص مى‌شود: فرض کنيم که از شخصى درخواست مى‌کنيد که جعبه‌اى را بلند کند و به نقطه ديگرى در همان اتاق حمل کند. فرض را بر اين مى‌گذاريم که شما از يک نوع آهنگ صدا، کلمات و حالات چهره استفاده مى‌کنيد و فقط حالت کف دست‌هاى خود را تغيير مى‌دهيد. حالت دست رو به بالا به‌عنوان يک حرکت غيرتهديدآميز و سلطه‌پذير استفاده مى‌شود که يادآور التماس گداى خيابانى است. شخصى که از او درخواست حرکت دادن جعبه شده است، احساس نمى‌کند که درخواست همراه با فشار است و در يک وضعيت معمولى مافوق / زيردست، از اين درخواست احساس تهديدشدگى نمى‌کند. زمانى‌که کف دست برگشته و به ‌سمت پائين است، بلافاصله اقتدار را تداعى مى‌کند. شخصى که از او چنين درخواستى شده، احساس مى‌کند که برداشتن جعبه يک فرمان است و شايد نسبت به شما احساس دشمنى بکند، که اين بستگى به نوع ارتباط شما با او دارد. به‌عنوان مثال، اگر شخصى که از او اولين درخواست را نموده‌ايد، همکار هم‌تراز شما است، مى‌تواند درخواست شما را که با کف دست رو به پائين همراه بوده رد کند، اگر کف دست شما به‌ سمت بالا باشد، تمايل بيشترى به ‌پذيرفتن درخواست شما نشان مى‌دهد. اگر شخصى که اين درخواست از او مى‌شود، زيردست شما باشد، اين حرکت قابل قبول است زيرا شما از اقتدار لازم براى استفاده از آن برخوردار مى‌باشيد.مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه (در شکل دست پرخاشگر)، کف دست به‌صورت مشت بسته شده و انگشت اشاره تبديل به يک چوب نمادين گشته که از آن طريق سخنگو مجازاً مخاطب خود را به ‌تسليم مى‌کشاند. استفاده از انگشت اشاره يکى از ناراحت‌کننده‌ترين اشاراتى است که يک شخص مى‌تواند درحين صحبت‌کردن به‌کار ببرد، به‌خصوص موقعى که همراه با کلمات سخنگو ضربه ‌بزند. اگر شما عادت به اين کار داريد، توجه خود را بر‌حرکات کف دست رو به ‌پائين و بالا معطوف نماييد. به‌زودى در مى‌يابيد که رفتار راحت‌ترى توسط شما ايجاد مى‌شود و اثر مثبت‌ترى بر ديگران مى‌گذاريد .
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:46 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 04:19 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #7
RE: کارآگاه بازی
زبان بدن - دست ها

ماليدن دست‌ها به هم
اخيراً يکى از دوستان صميمى ما براى ديدن من و همسرم به منزلمان آمد تا راجع به جزئيات مسافرت اسکى صحبت کنيم. در طول مکالمه ما، ناگهان دوست ما در صندلى خود به عقب نشست، لبخند زد و کف دست‌هاى خود را به هم ماليد و گفت، ”ديگر طاقت انتظار براى سفر را ندارم!“ او به‌طور غيرکلامى به ما گفته بود که انتظار دارد اين سفر يک توفيق بزرگ باشد.
ماليدن کف دست‌ها به هم روشى است که از طريق آن مردم به‌طور غيرکلامى انتظارات مثبت خود را بيان مى‌کنند. (در بازي) شخصى که تاسى را پرتاب مى‌کند، آن را به نشانه انتظار برنده شدن، بين دست‌هاى خود مى‌مالد، ميزبان جلسه در حالى‌که دست‌هاى خود را به هم مى‌مالد، خطاب به حاضران مى‌گويد، ”مدتى طولانى است که در انتظار شنيدن صحبت‌هاى سخنگوى بعدى هستيم“، و فروشنده هيجان‌زده در حالى‌که با گردن افراشته وارد دفتر مدير مى‌شود، دست‌هاى خود را به هم مى‌مالد و مى‌گويد ”رئيس، همين الان يک سفارش خيلى بزرگ دريافت کرديم!“ البته، گارسونى که در آخر شب در حالى‌که دست‌هاى خود را به هم مى‌مالد به سر ميز شما مى‌آيد و مى‌گويد،”قربان، سفارش ديگرى نداريد؟“، به‌طور غير‌کلامى درخواست انعام مى‌نماید .
سرعت به هم ماليدن دست‌ها در يک شخص نشان مى‌دهد که در نظر او چه کسى از نتايج مثبت آتى بهره‌مند مى‌شود. به‌عنوان مثال، قصد خريد يک خانه داريد و به يک آژانس املاک مى‌رويد. پس از اينکه توضيحاتى در خصوص ملک مورد نظر خود ارائه کرديد، واسطه به‌سرعت دست‌هايش را به هم مى‌مالد و مى‌گويد، ”من دقيقاً محل مناسب شما را سراغ دارم!“ واسطه علامت داده که انتظار دارد نتيجه به نفع شما باشد. اما چنانچه دست‌هاى خود را خيلى آهسته به هم مى‌ماليد در حالى‌‌که مى‌‌گفت ملک ايده‌آل شما را دارد؟ در اين ‌صورت او به‌نظر محيل و موذى مى‌رسيد و اين احساس را به شما مى‌داد که نتيجه معامله بيشتر به نفع او خواهد بود. به فروشنده‌ها آموخته مى‌شود که هنگام شرح دادن راجع به کالاها يا خدمات خود را براى خريداران احتمالي، خيلى سريع دست‌هاى خود را حرکت دهند تا از اينجا يک حالت دفاعى توسط خريدار در حين اينکه دست‌هايش را به هم مى‌مالد و به فروشنده مى‌گويد، ”بگذار ببينم چه چيزى براى فروش داري!“، نشان مى‌دهد که انتظار ديدن محصولاتى خوب را دارد و احتمالاً خريد خواهد کرد.
يک هشدار: شخصى که در يخبندان زمستان در ايستگاه اتوبوس ايستاده و با سرعت دست‌هاى خود را به هم مى‌مالد، فقط از زور سرما اين کار را مى‌کند.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
چه جالب !

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مورد خوبی برایت دارم !

مالش انگشت شست به ساير انگشتان
ماليدن انگشت شست به نوک انگشتان يا به انگشت سبابه عموماً به‌عنوان توقع پول شناخته شده است. اين حرکت اغلب توسط فروشنده‌ها استفاده مى‌شود که در حين ماليدن انگشت شست به نوک انگشتان، به مشترى‌‌هاى خود مى‌گويند ”من مى‌توانم ۴۰% به نفع شما کار کنم“ يا شخصى که انگشت سبابه خود را به انگشت شست مى‌مالد و خطاب به دوست خود مى‌گويد، ”۱۰ دلار به من قرض بده“ از به‌کار بردن اين علامت در زمانى‌که يک فرد آزموده مشغول معامله با مشتريان خود است، اکيداً بايد اجتناب شود.
دست‌ها با انگشتان گره‌شده در هم
در نگاه اول، به‌نظر مى‌رسد که اين علامت اعتماد مى‌باشد زيرا افرادى که از آن استفاده مى‌کنند، اغلب لبخند بر لب و ظاهرى شاد دارند. اما در يک مورد خاص، چنين علامتى را هنگامى‌که يک فروشنده مشغول توضيح دادن يک معامله از دست رفته بود، مشاهده کرديم. او در حالى‌که ماجرا را توضيح مى‌داد، نه تنها انگشتان خود را درهم قفل کرده بود، بلکه رنگ انگشتان او به‌تدريج سفيد مى‌شد و به‌نظر مى‌رسيد که به هم جوش مى‌خورند. در اين مورد، اين علامت حاکى از يک ناکامى و نتيجتاً آميخته با خشم بود.
نيرنبرگ (Nierenberg) و کالرو (Calero) در تحقيقاتى که از حالت انگشتان به هم گره‌شده انجام دادند به اين نتيجه رسيدند که اين علامت ناکامى و يأس است و نشان مى‌دهد که شخص يک رفتار منفى را پنهان کرده و از بروز آن جلوگيرى مى‌کند. اين علامت شامل سه حالت اصلى مى‌شود: انگشتان گره‌شده در مقابل صورت (شکل انگشتان گره‌شده در برابر صورت)، دست‌ها در حال استراحت روى ميز (شکل انگشتان گره‌شده در حال استراحت روى ميز) يا روى دامان (قسمت بين شکم و زانوها) در حالت نشسته، و جلوى فاق در حالت ايستاده (شکل انگشتان گره‌شده در حالت ايستاده).
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
انگشتان گره‌شده در برابر صورت

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
انگشتان گره‌شده در حال استراحت روى ميز

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
انگشتان گره‌شده در حالت ايستاده



به‌نظر مى‌رسد که نوعى ارتباط نيز بين ارتفاعى که دست‌ها در آن قرار گرفته‌اند و ميزان روحيه منفى شخص وجود داشته باشد، به‌عبارت ديگر از عهدهٔ شخصى که دست‌هاى او بسيار بالا قرار گرفته‌اند (شکل انگشتان گره‌شده در برابر صورت) راحت‌تر مى‌توان برآمد تا شخصى که در حالت ( شکل انگشتان گره‌شده در حال استراحت روى ميز) است.
همانند ساير رفتارهاى منفي، بايد جهت بازکردن دست‌هاى شخص و نمايان شدن کف دست‌ها اقدامى نمود، در غير اين صورت رفتار خصمانه همچنان پايدار خواهد ماند.
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:45 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 04:41 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #8
RE: کارآگاه بازی
زبان بدن - حرکت بازو ها

حرکات بازو
چند تن از مردان سرشناس خانواده سلطنتى بريتانيا معروف به اين هستند که هنگام قدم زدن سر خود را بالا نگه مى‌دارند، چانه را جلو مى‌دهند و با يک دست، ناحيه مچ به پائين دست ديگر را در پشت خود مى‌گيرند. اين علامت نه تنها توسط اعضاى خاندان سلطنتى بريتانيا استفاده مى‌شود، بلکه بسيارى ديگر از اعضاى خاندان‌هاى سلطنت کشورهاى جهان از آن استفاده مى‌کنند. در مراتب پائين‌تر، اين علامت‌ توسط پليسى که نگهبانى مى‌دهد، مدير مدرسه هنگامى که در مدرسه قدم مى‌زند، پرسنل ارشد نظامى و ساير صاحب منصبان مورد استفاده قرار مى‌‌گيرد.
اين حرکت حاکى از برترى و اطمينان به خود مى‌باشد. همچنين اين امکان را به فرد مى‌دهد که به‌طور جسورانه و ناخودآگاه، نواحى آسيب‌‌پذير شکم و قلب و گردن خود را به ديگران عرضه کند. تجربيات نيز نشان داده است که اگر زمانى‌که در يک موقعيت بسيار پرتنش قرار گرفته‌ايم مانند مصاحبه با خبرنگار روزنامه يا حتى موقعيت‌هاى ساده‌تر، مثل موقع انتظار کشيدن در مطب يک دندان‌پزشک، اين حالت را به خود بگيريم کاملاً احساس آرامش و اطمينان و حتى برترى خواهيم کرد.
مشاهدات از افسران پليس استراليائى نشان داده افسرانى که غيرمسلح هستند، اغلب از اين حالت استفاده مى‌کنند و غالباً روى پاشنه‌هاى پاى خود به عقب و جلو تکان مى‌خورند، در حالى‌که افسران مسلح به‌جاى اين حالت پرخاشگرانه از حرکت دست به کمر استفاده مى‌کنند (شکل حالت آمادگي). به‌نظر مى‌رسد که اسلحه به‌ خودى خود به قدر کافى احساس قدرت به همراه مى‌آورد، بنابراين به علائم ديگر براى اثبات برترى نيازى نيست.


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
حالت آمادگی


علامت ”مچ در دست“ نبايد با علامت ”گرفتن ساعد“ (با دست ديگر) (شکل مچ در دست) که نشانه رنجش و ناکامى يک تلاش براى کنترل خود است اشتباه گرفته شود. در اين حالت، يک دست ساعد دست ديگر را خيلى سفت مى‌گيرد انگار که يک دست‌ در تلاش است تا دست ديگر را از حرکت باز دارد. جالب اينجا است که هرچه بيشتر دست به سمت بالا حرکت کند، ميزان عصبانيت فرد بيشتر شده است. به‌عنوان مثال، مردى در (شکل گرفتن ساعد) ديده مى‌شود، تلاش بيشترى براى کنترل خود نسبت به مرد ( شکل مچ در دست) به کار مى‌برد زيرا در (شکل گرفتن ساعد) دست او بازوى دست ديگرى را گرفته و نه ساعد آن را.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مچ در دست

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
گرفتن ساعد


به خاطر اين نوع علامت است که اصطلاحى مانند ”خودت را جمع کن“ رواج يافته است. اين علامت توسط فروشنده‌هائى استفاده مى‌شود که به ملاقات يک خريدار احتمالى رفته‌اند و از آنها درخواست شده که منتظر بمانند.
در واقع اين يک تلاش ضعيف توسط فروشنده براى پنهان نمودن ناراحتى خود است که خريدار هوشيار احتمالاً متوجه آن مى‌شود. چنانچه علامت ”کنترل خود“ تبديل به حالت ”مچ در دست“ گردد، منجر به يک احساس آرامش و اطمينان مى‌شود.
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/08/01 04:54 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 04:49 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #9
RE: زبان بدن
زبان بدن - علائم دست به صورت

خيانت، ترديد، دروغگوئى
چگونه مى‌توان دروغگوئى يک شخص را تشخيص داد؟ يکى از مهم‌ترين مهارت‌هاى مشاهده که مى‌توان کسب کرد، شناسائى علائم غيرکلامى حاکى از خيانت است. کدام حرکات مى‌توانند خيانت افراد را فاش کنند؟ يکى از رايج‌ترين نشانه‌هاى خيانت که مورد استفاده قرار مى‌گيرد، نشانه سه ميمون زرنگ است که شيطنت را نمى‌بينند، نمى‌شنوند و از آن سخن نمى‌گويند. (شکل بدى نشنو، بدى نبين، بدى نگو) حرکات دست به‌ صورت را که پايه علائم خيانت انسانى را تشکيل مى‌دهند، نشان مى‌دهد. به‌عبارت ديگر، زمانى‌که ما دروغ يا خيانتى را مشاهده مى‌کنيم، مى‌شنويم يا از آن سخن مى‌گوئيم، اغلب سعى داريم دهان، چشم‌ها يا گوش‌ها‌يمان را با دست‌هاى خود پنهان کنيم. کودکان آزادانه از علائم دروغگوئى استفاده مى‌کنند. اگر يک کودک دروغ بگويد، اغلب در تلاش خود براى جلوگيرى از اداى اين کلمات، دهان خود را با دست‌ها پنهان مى‌کند. چنانچه مايل به شنيدن سرزنش پدر و مادر نباشد، به‌راحتى گوش‌هاى خود را با دست‌هايش پنهان مى‌نمايد. زمانى‌که چيزى را که مايل به ديدن آن نيست مشاهده کند، چشمان خود را با دست‌هايش مى‌پوشاند. علائم خيانت با افزايش سن افراد اصلاح و يا به‌عبارت ديگر پوشيده‌تر مى‌شوند اما هنوز به‌ هنگام دروغگوئي، پنهان کردن يک چيز يا مشاهده خيانت بروز مى‌کنند، خيانت مى‌تواند به معناى ترديد، بى اطميناني، دروغگوئى با اغراق باشد. هنگامى‌که يک شخص از علامت دست به صورت استفاده مى‌کند، هميشه به ‌معناى دروغگوئى نيست. البته شايد نشان دهندهٔ اين باشد که آن شخص به شما خيانت مى‌کند و مشاهده ساير علائم او مى‌تواند ظن شما را تأييد کند. مهم است که به تعبير علائم دست به صورت به‌طور مجزا نپردازيد. دکتر دزموند‌موريس اشاره کرده که محققين آمريکائي، پرستارانى را که طبق دستور به بيماران راجع به سلامتى آنها دروغ مى‌گفتند، زير نظر گرفتند. اين مشاهدات نشان داد که آن دسته از پرستارانى که ناچار به دروغگوئى شده بودند، علائم دست به صورت بيشترى نسبت به آنان که حقيقت را بازگو مى‌کردند، به‌کار مى‌برند.

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
بدى نشنو، بدى نبين، بدى نگو


حفاظ دهان
[font=Tahoma]حفظ دهان یکى از معدود حرکات بزرگسالان است که به اندازه حرکات کودکان گويا مى‌باشد. در اين علامت در حالى‌که مغز خودآگاه به‌دست دستور مى‌دهد که از گفتن دروغ احتناب کند دست، دهان را مى‌پوشاند و انگشت شست به روى لب فشار مى‌آورد. گاهى اوقات شايد فقط چند انگشت يا حتى يک مشت بسته روى دهان را بپوشاند، اما معنى کماکان يکسان خواهد بود.

حرکت ”حفاظ دهان“ نبايد با حرکات ”ارزيابي“ اشتباه گرفته شود.
عده زيادى سعى مى‌کنند حرکت حفاظ دهان را با سرفهٔ مصنوعى بپوشانند. زمانى‌که هامفرى‌بوگارت نقش يک گانگستر يا مجرم را ايفا مى‌کرد، اغلب به هنگام مذاکره راجع به فعاليت‌هاى جنائى ساير گانگسترها يا هنگامى که توسط پليس بازجوئى مى‌شد، از اين علامت استفاده مى‌کرد تا به‌صورت غيرکلامى به پليس نشان دهد که فريبکار است.
شخصى که در حين صحبت کردن از اين علامت استفاده کند، مشخص است که دروغ مى‌گويد. حال چنانچه دهان خود را در حين صحبت کردن شما بپوشاند، نشان مى‌دهد که حس مى‌کند شما دروغ مى‌گوئيد! يکى از ناخوشايندترين مناظرى که يک سخنگو ممکن است هنگام نطق خود مشاهده کند، استفاده از اين علامت توسط حضار است. بنابراين چنانچه تعداد حضار کم باشد يا تنها با يک مخاطب سروکار داشته باشيد بهتر است سخن خود را قطع و سؤال کنيد، ”راجع به صحبتى که الان مى‌کردم، بگويد؟“ اين اجازه مى‌دهد که حضار ايرادات خود را آزادانه مطرح نمايند و به شما نيز فرصتى براى اصلاح بيانات خود و پاسخگوئى به سؤالات مى‌دهد.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
حفظ دهان

لمس بينى
در
اصل، حرکت ”لمس بيني“ مدل پنهانى و بسيار ظريف حرکت ”حفاظ دهان“ است. اين حرکت شايد شامل چندين مالش آرام به زير بينى باشد و يا شايد يک لمس بسيار سريع و تقريباً نامحسوس باشد. بعضى از خانم‌ها خيلى محتاطانه از اين حرکت استفاده مى‌کنند و حيلى آرام بينى را نوازش مى‌دهند تا آرايش خود را خراب نکنند.
يک توضيح براى منشأ حرکت لمس بينى اين است که با ورود افکار منفى به مغز، به‌طور ناخودآگاه به دست فرمان پوشاندن دهان داده مى‌شود، اما در آخرين لحظه تلاش بر اين است که اين حرکت کم‌تر آشکار به‌نظر برسد، لذا دست از سمت صورت به عقب کشيده مى‌شود که نتيجه آن است که دروغگوئى موجب سوزش عصب‌هاى بينى مى‌گردد که براى ارضاء اين احساس عمل مالش بينى صورت مى‌گيرد. ”اما اگر شخصى فقط خارش بينى دارد، چه؟“ سؤالى است که اغلب به وسيله مالش کاملاً عمدى يا عمل خاراندن ارضاء مى‌شود که با نوازش‌هاى آرام بينى در حرکت لمس بينى متفاوت است. اين حرکت هم توسط هر دو نفر، يعنى سخنگو جهت پنهان کردن دروغ خود و شنونده‌اى که به گفته‌هاى سخنگو شک و ترديد دارد، استفاده مى‌شود.


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
لمس بینی
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:45 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 05:24 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sherlock Holmes
کارآگاه پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,205
تاریخ عضویت: Jul 2016
اعتبار: 1481.0
ارسال: #10
RE: زبان بدن
زبان بدن - علائم دست به صورت

حرکات گونه و چانه
مى‌گويند يک خطيب خوب کسى است که ”به‌طور غريزي“ مى‌داند چه زمانى صحبت‌هاى او براى شنوندگان جالب است و چه زمانى خسته‌کننده. يک فروشنده خوب حس مى‌کند که علاقه خريدار به چه چيزى است. هر فروشنده‌اى با احساس ”پوچي“ که بعد از نمايش محصولات براى يک خريدار اختمالى که خيلى کم صحبت مى‌کند و فقط مى‌نشيند و فروشنده را تماشا مى‌کند ايجاد مى‌شود، آشنائى دارد. خوشبختانه يک سرى حرکات ”دست به گونه“ و ”دست به چانه“ فروشنده را متوجه عملکرد خود مى‌کند.

سر رفتن حوصله
هنگامى‌که شنونده آغاز به استفاده از دست خود به‌عنوان تکيه‌گاهى براى سر مى‌کند، سررفتن حوصله و خستگى خود را آشکار مى‌سازد و براى جلوگيرى از خواب‌‌رفتن، از دستش به‌‌عنوان نگهدارنده سر استفاده مى‌کند. ميزان بى‌حوصلگى شنونده بستگى به اين دارد که تا چه حد دست او سرش را بالا نگه داشته باشد. بى‌حوصلگى زياد و عدم توجه زمانى نمايان مى‌شود که دست به‌طور کامل سر را نگه داشته (شکل بى‌حوصلگي) و نهايت بى‌حوصلگى زمانى است که سر روى ميز قرار گرفته و طرف مقابل مشغول خرناس کشيدن باشد!

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
بی حوصلگی


حرکات ضربه‌زدن به روى ميز با انگشتان دست، و زدن پا به روى زمين اغلب توسط سخنرانان حرفه‌اى به اشتباه به‌عنوان حرکات بى‌حوصلگى و خستگى تعبير مى‌شود، حال آنکه در واقع اينها بى‌صبرى و بى‌تابى را نشان مى‌دهند. هنگامى‌که شما به‌عنوان يک سخنران متوجه اين حرکات مى‌شويد، بايد با يک حرکت استراتژيکي، شنونده بى‌تاب را در سخنرانى خود مشارکت دهيد تا از تأثيرات منفى حرکت او بر روى ساير حضار علائم بى‌حوصلگى و بى‌صبرى را با هم‌ به نمايش بگذارند، غير مستقيم به سخنران مى‌گويند که زمان پايان دادن به سخنرانى‌ فرا رسيده است. قابل ذکر است که سرعت ضربات انگشت يا زدن پا به روى زمين به ميزان بى‌صبرى شخص بستگى دارد ـ هرچه ضربات سريع‌تر باشد، بى‌صبرى شنونده بيشتر است.

ارزيابى
نشانه
ارزيابي، يک دست بسته (مشت شده) است روى گونه قرار گرفته و اغلب انگشت اشاره به سمت بالا مى‌باشد ( شکل ارزيابى علاقمندانه) چنانچه شخص علاقه خود را از دست بدهد اما براى رعايت احترام بخواهد علاقه‌مند به‌نظر برسد، اين حالت کمى تغيير مى‌کند به‌طورى که کف دست مانند (شکل بى‌حوصلگي) سر را نگه مى‌دارد. من در تعداد زيادى از جلسات مديران مشاهده نموده‌ام که مديران جوان براى عرض احترام به رئيس شرکت که مشغول ايراد يک حرکت براى تظاهر به علاقمندى استفاده مى‌کنند. اما متأسفانه در هر حال، دير يا زود اين تظاهر آشکارا مى‌شود و رئيس احتمالاً احساس مى‌کند که بعضى از مديران جوان دورو يا چاپلوس هستند.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
ارزیابی علاقه مندان


زمانى‌که دست روى گونه باشد اما به‌عنوان نگه‌دارنده سر مورد استفاده قرار نگيرد، علاقه واقعى را نمايان مى‌کند. يک روش ساده که مى‌تواند توسط رؤسا براى جلب توجه تک‌تک افراد به‌کار گرفته شود اين است که چيزى به اين مضمون بگويد، ”من از توجه شما خوشحالم زيرا به‌زودى چند سؤال مطرح خواهم کرد!“ اين جمله توجه حضار را به سخنرانى او معطوف مى‌کند زيرا از عدم توانائى در پاسخ دادن واهمه دارند.
هنگامى‌که انگشت اشاره به سمت بالا است و شست زير چانه قرار گرفته، شنونده درگير افکار منفى يا انتقادآميز درباره سخنران يا موضوع مورد بحث او شده است. با ادامه يافتن افکار منفي، اغلب انگشت اشاره چشم را مالش مى‌دهد يا مى‌کشد. از آنجائى ‌که حالت حرکت بر رفتار شخص تأثيرگذار است، هرچه زمان انجام اين علامت طولانى‌تر شود، رفتار انتقادآميز‌تر نيز براى مدت طولانى‌تر باقى خواهد ماند.
اين علامت نشان مى‌دهد که نياز به انجام يک حرکت يا عمل فورى توسط سخنران است، اين حرکت مى‌تواند شرکت‌ دادن شنونده يا پايان دادن به سخنرانى باشد. يک حرکت ساده مانند ارائه چيزى به شنونده براى تغيير دادن حالت خود، مى‌تواند منجر به تغيير رفتار او شود. اين حرکت اغلب به اشتباه به‌عنوان حرکت علاقه‌مند بودن تعبير مى‌شود اما انگشت شست حقيقت را فاش مى‌کند (شکل افکار منفي).
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
افکار منفی

ماليدن چانهدفعه ديگرى که فرصتى براى ارائه يک ايده به گروهى از مردم براى شما پيش مى‌آيد، در حالى‌که راجع به ايده خود صحبت مى‌کنيد، با دقت آنان را تماشا کنيد، متوجه يک چيز جالب خواهيد شد. اکثر حضار اگر نه همه، يک دست را به سمت صورت مى‌آورند و شروع به استفاده از حرکات ارزيابى مى‌نمايند. هنگامى‌که به نتيجه‌گيرى ايده خود مى‌رسيد و از گروه درخواست ارائه نظرات و پيشنهادات آنها را مى‌نمائيد، حرکات ارزيابى پايان مى‌يابند و يک دست به سمت چانه حرکت مى‌کند و علامت ”ماليدن چانه“ را آغاز مى‌نمايد. اين حرکت نشان مى‌دهد که شنونده مشغول تصميم‌گيرى است. هنگامى‌که از شنونده‌ها درخواست تصميم‌گيرى نموده‌ايد و حرکات آنها از ارزيابى به تصميم‌گيرى تغيير يافته، حرکات بعدى نشان مى‌دهد که تصميم آنان مثبت است يا منفي.
يک فروشنده چنانچه هنگامى‌که خريدار شروع به ”ماليدن چانه“ و در واقع تصميم‌گيرى راجع به خريد کرده، صحبت کند يا به نوعى مزاحم شود، مرتکب حماقت شده است. بهترين روش، مشاهده دقيق علائم بعدى خريدار است که نشان دهنده تصميم او مى‌باشد. به‌عنوان مثال اگر بعد از حرکت ماليدن چانه، خريدار در صندلى به عقب بنشيند و دست و پاهاى خود را روى هم بيندازد، فروشنده به‌طور غيرکلامى پاسخ ”نه“ دريافت کرده است، بنابراين بايد قبل از شنيدن پاسخ منفى کلامي، و از دست دادن فرصت، نکات مهم محصولات خود را مجدداً گوشزد کند. چنانچه علامت ”آمادگي“ باشد فروشنده فقط بايد در خصوص نحوه پرداخت مورد نظر خريدار سؤال کند زيرا خريدار اقدام به خريد خواهد کرد .

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مالش چانه در زنان

(آخرین ویرایش در این ارسال: 2016/09/10 01:45 PM، توسط Sherlock Holmes.)
2016/08/01 06:21 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
zجدید دستور و آرایه های زبان فارسی Judy 3 938 2017/12/14 06:09 PM
آخرین ارسال: Judy
  معرفی کتاب زبان "touchstone " HERMAN 0 619 2017/07/30 11:47 PM
آخرین ارسال: HERMAN
  زبان های رمزی جذاب diana king 5 1,138 2016/10/15 07:15 PM
آخرین ارسال: diana king
documents اموزش زبان انگلیسی به صورت صوتی (esl) shining dream 2 1,078 2016/08/25 03:56 PM
آخرین ارسال: shining dream
  آموزش گرامر زبان انگليسي ... farshad 9 4,343 2014/03/29 11:52 AM
آخرین ارسال: .:prince jun misugi:.



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان