ORIMOTO IZUMI
--------------------------------------------------------------
زوئی اوریموتو(اوریموتو ایزومی) یک شخصیت خیالی در انیمه ی دیجیمون فرانتیر است. او یکی از دیجی ریتر هاست که انتخاب شده تا بتونه به دیجیمون تبدیل بشه تا دنیای دیجیتال رو نجات بده.
زوئی تنها شخصیت مونث گروهه و انتخاب شده تا از روح باد که قدرت "انشنت کازمون "رو داره، استفاده کنه. او در ژاپن به دنیا اومد ولی در سن خیلی کم به ایتالیا سفر کرد. او جدیدا به ژاپن برگشته ولی به خاطر سد فرهنگ و خجالتی بودنش، نمیتونه دوست پیدا کنه.
به خاطر جذابیتی که داره، تعداد زیادی از پسر ها در کل سری به او توجه میکنند. جی.پی شیبایاما واقعا به او علاقه داره و او گاهی اوقات از این وضع به نفع خودش استفاده میکنه. بیشتر دیجی ریتر های همراهش و بعضی از دیجیمون ها هم، بهش علاقه نشون داده ند. او از تاریکی میترسه.
در دوبله ی ایتالیایی زوئی به جای اینکه به ایتالیا سفر کنه ، به آمریکا سفر کرد.
شکل ظاهری:
زوئی دختری جوان ، با موهای طلایی بلند و چشمانی سبز است. او یک کلاه صورتی با دو نقطه در بالا بر سر میکند که شبیه گوش گربه است. او کفش سفید صورتی و جوراب ساق بلند بنفش بر تن دارد. او پیراهن راه راه آبی و سفید بر زیر یک ژاکت و دامن صورتی و شورت سفید میپوشد. هم دامن و هم ژاکت او راه راه عمودی سفید در اطراف خود دارند. لباس او تا بالای شکمش تموم میشه تا شکمش معلوم باشه و ژاکتش هم بازه.
در کمپ مدرسه، او یک کلاه خاکستری کمرنگ همراه راه راه افقی بنفش بر سر میکنه ، یک لباس آبی رنگ با دو دگمه در کنار یقه، شلوار نیروی دریایی با دو راه راه سفید رنگ عمودی در هر طرف و کفش ورزشی همیشگی ش رو میپوشه.
وقتی که در "توکان پارادایز"، میخواد لباس شنا انتخاب کنه، دو لباس شنای مختلف رو تصور میکنه. اولیش یه مایوی یه تیکه ی بی نوار سفید رنگه که دو راه راه مورب قرمز بر روی سینه داره و راه راه بالایی از پایینی بزرگتره و کفش پاشنه بلند سفید هم باهاشه. در عکسی که زوئی رو تو این مایو نشون میده، اون دو دستبند سفید داره. خودش میگه که توی این لباس شبیه ملکه ی یک قبیله میشه.
دومین مایوی شنا یک "سوکومیزو ی مدرنه " که یک پلاک خاکستری کوچک روی سینه داره. در نسخه ی ژاپنی زوئی میگه که این مایو اون رو شبیه یک "قهرمان گراور" (گروهی از زنان مدل ژاپنی که معمولا با لباس شنا عکس میگیرند) میکنه و تو نسخه ی انگلیسی میگه که شبیه یه ورزشکار حرفه ای میشه. در نسخه ی ژاپنی، اون خودش رو توی یه بیکینی قرمز هم تصور میکنه که کنار پایین تنه ش بسته س و بالا تنه ش از وسط بسته شده. او سینه های خودش رو بزرگتر و دور کمرشو خیلی لاغر تر از واقعیت تصور میکنه.
در آخر او یک مایوی یک تیکه ی صورتی با ریشه های سفید در نزدیک یقه انتخاب میکنه ولی قبل از اینکه بپوشدش، ازش به عنوان محافظ استفاده میکنه تا وقتی "تاکویا" و" جی پی "به اتاق تعویض لباس میان اونو با شورت نبینن.
وقتی در "همبرگر ویلیج" همبرگر درسته میکنه، یک پیش بند آشپزی نارنجی بر روی لباس عادیش میپوشه.
در کاور نقاشی "دیجیمون فرانتیر: لبخند کریسمس" زوئی لباس کریسمس میپوشه، یک پیراهن آستین کوتاه زرد و قرمز با یک شکل ابر مانند بر روی دامنش، تور قرمز و سفید بر روی هر دو آستینش، یک ربان سفید و صورتی با یک زنگوله ی کوچک در وسط یک کلاه قرمز با توری سفید در آخرش و دو نقطه ی بزگ با توری سفید، دستکش های بدون انگشت و جوراب ساق بلند صورتی روشن.
توضیحات
زوئی مغرور و با اراده ست. اون از اینکه نظرشو بگه نمیترسه و نمیذاره دیگران روش تاثیر بذارند. اون باور داره که باید با خودش صادق باشه و غیر این رفتار نمیکنه تا دیگران رو خوشحال کنه. اون وقتی که همراهان پسرش در توانایی هاش شک میکنند، چون اون دختره، واقعا ناراحت میشه، چون فکر میکنه به اندازه ی اونها قویه و تلاش میکنه که این رو بهشون ثابت کنه وقتی بهش شک میکنند.
البته این نشون داده شده که او در درون یه مقدار حس بی اطمینانی داره چون قبل از ورود به دنیای دیجیتال دوستی نداشته.
با وجود اینکه رفتار سر سختانه ای داره، ولی در عین حال زوئی، طبیعت مهربون و قلب خوبی داره. او خیلی دلسوزه و به بقیه شجاعت میده، مخصوصا به هم تیمی هاش وقتی که در حال مبارزه اند. او خیلی به امنیت اونها اهمیت میده و خودش رو برای اونها به خطر میندازه. همچنین اون عموما تلاش میکنه تا هرکسو که در حال کشمکشه، کمک کنه و اعمال خوب انجام بده.
اون معمولا ایتالیایی زیاد حرف میزنه. در نسخه ی ایتالیایی، اون انگلیسی زیاد میگه.
ریشه یابی
ایزومی اوریموتو: نامیه که در ورژن ژاپنی و موارد مرتبط ازش استفاده میشه
اوریموتو: فامیلی ژاپنی به معنای "منبع بافندگی" ، احتمالا اشاره داره به پروانه ی ابریشم که ابریشم تولید میکنه، به خاطر بال های پروانه مانند "کازه مون"
ایزومی: اسم ژاپنی به معنای چشمه! احتمالا به رقابتش با "رانامون" اشاره داره، نگه دارنده ی روح آب.
زوئی اوریموتو: اسمی که در نسخه ی انگلیسی و موارد مشابه ازش استفاده شد. زوئی شبیه ایزومی است.
زوئی آیاموتو:اسمی که در دوبله های پرتقالی، برزیلی ازش استفاده شد. آیاموتو طرز دیگر خواندن کلمه ی ژاپنی
織本
است که احتمالا اشتباه ترجمه بوده.
داستان
زوئی یک سال قبل از رفته به دنیای دیجیتال به ژاپن برگشت در حالیکه بیشتر زندگیشو در ایتالیا گذرونده بود و به خاطر تفاوت فرهنگی از هم کاسی هاش طرد شده بود.
در حین کمپ مدرسه، او به یک دختر که پاش آسیب دیده بود باند میده و اون دختری زوئی رو به گروهش برای صرف شام دعوت میکنه.در هنگام شام، هم کلاسیاش مسخره ش میکنند و وقتی که دختر آسیب دیده دوباره زوئی رو دعوت میکنه، اونا باهاش غذا نمیخورند. دختری که آسیب دیده بود به زوئی میگه که به گروه دوستان خودش برگرده چون دوستاش خیلی بی ملاحظه اند و معذرت میخواد. زوئی بهش میگه درغگو و فرار میکنه.
وقتی که یه صدای اسرار آمیز به بچه ها این پیغام رو میده که بازی ای انجام بدن، زوئی فکر میکنه که کار جالبیه و به ایستگاه قطار "شیبویا" میره که اونجا سوار یک "تریلمون" میشه که اونو به دنیای دیجیتال میبره. اونجا با "تاکویا کانبارا"،"تامی هیمی" و "جی پی شیبایاما" آشنا میشه. اون اوایل وقتی که "جی پی با چشمای درشت بهش خیره میشه احساس ناراحتی میکنه. در "فلیم ترمینال" وقتی که "تاکویا" روح شعله رو پیدا میکنه و تبدیل به "آگونیمون"میشه، اون تحت تاثیر جنگ "آگونیمون" و "سربرمون" قرار میگیره. وقتی که کد محیط "شهر شعله" برگردونده میشه، اون و "تاکویا" به دنبال "بکومون" و "نیمون" میرند تا شهرو ببینند در حالیکه "تامی" و "جی پی" سعی میکنند راهی برای به خونه برگشتن پیدا کنند. وقتی زوئی میفهمه که تامی غیبش زده، اونا دنبالش میگردند و وقتی تاکویا نگران میشه، زوئی اون رو در مورد اینکه شبیه بزرگترا رفتار میکنه مسخره میکنه و بهش میگه که سه ماه از زوئی کوچکتره.
زوئی از طرز رهبری تاکویا خوشش نمیاد و معمولا اون رو زیر سوال میبره و گاهی دلش میخواد که راه خودش رو بره.اون راه دیگه ای رو برای رفتن به "فورست ترمینال" انتخاب میکنه، به غیر از راهی که تاکویا فکر میکنه درسته و جی پی به خاطر علاقه ش به زوئی دنبالش میره در حالی که تامی با تاکویا همراه میشه.
راه زوئی راه درست بود و اونا از شهر "بریز" سر در میارن(یک شهر قبل از شهر" ترمینال") و زوئی رح خودش رو میگیره و تبدیل به "کازه مون "میشه تا با "ماشرومون" هایی که داشتند به دهکده حمله میکردند مبارزه کنه. اون به راحتی شکستشون میده ولی نمیتونه اونا رو وقتی تبدیل به "وودمون" شدند شکست بده که بعدش لوبومون" به کمکش میاد.
بعد از اون، دوباره با تاکویا و تامی همراه میشن. تاکویا و تامی حرفشو در مورد تبدیل شدنش باور نمیکنند و مسخره ش میکنند. بعد از اون زوئی طرز رهبری تاکویا رو بیشتر قبول میکنه.
در اوایل سری، زوئی به طور موقت روحشو از دست داد چون خودش رو سر راه حمله ی "گرامبل مون" میذاره تا از تامی حفاظت کنه. اون یه مدت نمیتونه با بقیه بجنگه تا اینکه جی پی روحشو بر میگردونه.
بعدا نوعی دشمنی بین زوئی و "رانامون" ، جنگجوی آب "چروبیمون"، به وجود میاد. رانامون به زیبایی و مهربانی زوئی حسادت میکنه.نفرت رانامونبرای زوئی باعث نوعی خباثت میشه مثل وقتی که زوئی رو با قلقلک دادن شکم وزیر بقل اذیت میکنه. زوئی اولین بار زمانی با اون جنگید که داشت از پسرای گروه محافظت میکرد. زمانی که گروه توی یه ساحل تنها موندند و "توکانمون" دی تکتور پسر ها رو دزدید و زوئی اونجا روح هیولا ی خودش رو پیدا کرد و به "زفیرمون" تبدیل شد. تصمیم زوئی برای مراقبت از دوستاش در برابر رانامون بهش این قدرت رو داد که کاملا روح هیولا رو کنترل کنه و رانامون رو شکست بده. در حالی که تاکویا و جی پی و تامی همه شون قبلا با روح هیولاشون مشکل داشتند.
بعدا، رانامون زوئی رو داخل "ساکاکومون" اسیر کرد و به "هانی بیمون مینیون" هاش گفت تا زوئی رو به تله بندازند تا بتونه کارش رو تموم کنه. در آخر خود هانی بیمون ها تو تله خودشون گیر میکردند و زوئی مجبور میشد نجاتشون بده. هانی بیمون ها از زیبایی و مهربانی زوئی خوششون اومد با وجود این که مینیون های رانامون بودند. وقتی رانامون متوجه میشه، اونا رو تهدید میکنه که آزارشون میده مگه اینکه به زوئی سیبی بدن، که باعث بشه نسبت به خودش فکرای بد کنه و به خودش شک کنه.
بعد از گرفتن سیب،زوئی تقریبا از رانامون شکست میخوره ولی به تردید هاش غلبه میکنه و با اون میجنگه. هانی بیمون ها که نگران تهدید رانامون هستند به دنبال زوئی میرن و اون رو تشویق میکنند. زوئی رانامون رو شکست میده و روح و کد محیطیشو میگیره. این تنها جاییه که زوئی در کل سری ، کسی رو میکشه.
فرم های دیجیمون
زوئی قدرت "انشنت کازه مون " رو با روح باد در اختیار داره. در Digimon battle spirit 2 زوئی میتونه خودش به عنوان تکنیک پایانی به انشنت کازه مون تبدیل بشه. اگه متر قدرت کازه مون پر بشه، اون میتونه به انشنت کازه مون تبدیل بشه و حریفشو با شمشیر بزنه.
-----
کازه مون فرمیه که زوئی بعد از تبدیل شدن با روح باد به خودش میگیره. اون مهربون، دلسوز و مصممه. طرز حمله ی مورد علاقه ش قدرت های رزمی قوی و باد های شدید طوفانیه!
زوئی اولین بار به کازه مون تبدیل شد وقتی که ماشرومون ها فلورامون رو به خطر انداخته بودند. این رویارویی، عزم راسخ زوئی رو نشون میده ولی بعدش که ماشرومون ها به وودمون تبدیل میشن اون رو شکست میدن و لوبومون اون رو نجات میده.
زوئی مدت قدرت تبدیل شدنش رو از دست میده وقتی که روحش رو "گیگاسمون" میگیره. ولی قدرتش دوباره برمیگرده زمانی که متالگابوتریمون، گرامبل مون رو شکست میده.
-----
زفیرمون فرمیه که زوئی میگیره وقتی که با روح هیولای باد تبدیل میشه. اون فرز، سریع و قدرتمنده و همیشه آماده ی جنگیدن و حفاظت از دوستاشه. چون از بیشتر روح ها قوی تر و زیباتره، زفیر مون با قدرت اغواگرانه و باد حمله میکنه و دشمنانش رو با چنگک هاش نصف میکنه . به طور ناباورانه ای، زوئی تونست روح هیولا رو کنترل کنه در حالیکه پسر ها هیچکدوم موفق نشدند. وقتی پسر ها بهش شک میکنند، زوئی بهشون میگه که تونسته اینکار رو بکنه، چون دختره!