زمان کنونی: 2024/04/19, 12:30 AM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/04/19, 12:30 AM



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 16 رأی - میانگین امتیازات: 4.94
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1

نویسنده پیام
taichi
/////....../////



ارسال‌ها: 515
تاریخ عضویت: Dec 2013
اعتبار: 257.0
ارسال: #1
نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
به نام خدا

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه


نقد و بررسی انیمه دیجیمون

نقد انیمه digimon adventure 1
داستان:
انیمه داستان یک سری بچه را روایت میکند که با مدرسه به اردوی تابستانی رفتند،در طی حادثه ای انها وارد دنیای دیجیتال شده و در انجا با دیجیمون های همراه خود اشنا شدند و سعی میکنند با کمک انها راه برگشت به خانه را پیدا کنند.این یک کلیتی است که میتوانم از داستان این انیمه ی زیبا به شما بگویم.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
داستان هر چه قدر جلو میرود پخته تر و صد البته جذاب تر میشود و داستان مثل توده ای به هم پیچیده است و اگر قسمتی را نبینی مطمینا از قسمت های بعد لذت کافی را نمیبرید(یعنی تمام قسمت ها یه هم مرتبط اند و اگر یک قسمت را نبینی قسمت های بعدی را هم نخواهی فهمید!شاید از خود بپرسید که این رابطه در تمام انیمه ها است.درسته ولی این رابطه در بعضی انیمه ها سبک و در بعضی انیمه ها سنگینه!مثلا رابطه ی سبک اینطور است که که در هر اپیزود یک نفر اضافه میشود و اگر یک اپیزود رو نبینی دیگر نمیفهمی از کجا امده!ولی این ارزش داستانی نداره و انقدر ها مهم نیست چون بالاخره اورا میشناسید در طول انیمه و از طرفی سنگین طوری است که مثلا در قسمت اول یک سنگ تکان بخورد و در اخر داستان انها مجبور شوند ان سنگ را پیدا کنند {مثلا ان سنگ قدرت خاصی دارد!}بعد یکی از اعضای تیم انرا یادش می اید و سنگ پیدا میشود!این ارتباط سنگین است و اصلا خوب نیست!زیرا اگر مدیر ناظر کار از دستش در برود باید بگویی"بدرود انیمه!".بهترین پیچیدگی حد وسط ان است!!که این دقیقا در انیمه دیجیمون اتفاق افتاده است!)البته از تویی انتظار دیگه ای نمیرود و داستان فوق العاده قوی یکی از مشخصه های عادی انیمه های این مجموعه است.این انیمه 52 قسمت دارد.همینطور که میبینید این تعداد اپیزود واقعا زیاد است و اینکه بتواند همواره داستان سر زنده و عالی داشته باشد سخت است.(به صورت عادی ما در انیمه های سیزن کلی انیمه با داستان ضعیف داریم و خیلی از انها تنها 13 قسمت اند!تفاوت را احساس میکنید!)
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
البته باید توجه کرد که در هر قسمت ما شاهد تبدیل دیجیمون ها بودیم که این واقعا رو مخ بود و از طرفی طرفندی مکارانه برای پر کردن انیمه بود(این تکنیک کثیف در خیل از انمیه ها از جمله "هارتکریچ برتیکیور"اتفاق می افتد)
داستان همواره قافل گیری برای بیننده دارد و این یک نکته مثبت دیگری است.داستان یک خط یک روند رو ادامه نمیدهد و همواره فراز نشیب های زیادی دارد،به طوری که این حرف اتفاق می افتد"from zero to hero and from hero to zero"تر جمه ی عبارت"از هیچکس به قهرمان و از قهرمان به هیچکس".
در تمام طول انیمه به این اشاره میشود که اتحاد چیزی لازم و ضروری است و باید انرا حفظ کرد.در داستان اینطور نشان داده شده که هر وقت دوستان ما از یکدیگر جدا شدند به خنسی خورده و سختی های زیادی میبینند!از طرفی داستان دیجیمون یک داستان پاک و عاری از هرزه بازی و کثیف کاری و دختر های درون ان لباس های بد و تنگ نمیپوشند!همین باعث میشود انچیزی که مردم را به دیدن انیمه جذب میکند چیز دیگری باشد نه این کثیف بازی ها!از طرفی طنز ماجرا خیلی خوب کار شده بود!ما شاهد یک انیمه نبودیم که بخواهد به زور ادم رو بخنداند،بلکه در انیمه یا شوخی نمیشد و یا اگر میشد واقعا شوخی بامزه ای بود.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
و پایان این انیمه هم شاهکار را به اتمام رساند و به غنای داستان افزود چون هم متفاوت بود،هم حقیقتی رو یاد اور میشد و یک صحنه ماندگار در دنیای انیمه به وجود اورد(توضیح جایز نیست چون باعث اسپویل داستان میشود)
راستی تحلیل فلسفی داستان را از دست ندهید
طراحی :یک نقطه ضعف بزرگ این انیمه طراحی هایش است.طراحی ها به صورت کلی زیبا و جذاب بودن ولی اصلا استایل انها یکی نمیمانند و در هر لحظه مثل این بود که دارند تحلیل میروند!نشان دادن زاویه ها و استفاده از ترفند "پرس پکتیو" به احمقانه ترین و مبتدیانه ترین شکل به کار گرفته شده بود و بعضی طراحی ها اصلا قابل تحمل نبود
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
.تنها طراحی هایی که میشد تحمل کرد خود دیجیمون ها بودن ولی کی میداند ممکنه برای این بودش که ما به صورت دقیق دیجیمون ها رو نمیشناختیم و به صورت خودمانی"هر اجق وجقی که تحویلمان میدادند رو به چشم یک دیجیمون میدیدیممطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه"
البته مطمینا این نظر من در مقایسه با بقیه انیمه هایی است که من دیدم!برای همین شاید واقعا طراحی ها خوب باشند.(البته بار دیگر تکرار میکنم بیس خود طراحی ها خوب اند ولی طراحی ها در هر سکانس تحلیل میرود و تغییراتی میکند و حدودا به صورت کلی طراحی های متفاوتی دارد،غیر از این مشکلی ندارد)
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
موسیقی و صدا گذاری:همانطور که میدانید ژاپنی ها در صدا گذاری روی کارکاتر ها رتبه ی یک را دارند برای همین نمیتوان هیچ ایرادی از روی صدا گذاری گرفت،موسیقی تیراژ(چه اغاز چه پایان) هم واقعا بی بدیل و بیش از حد زیبا است و عمق خاصی دارد ولی متاسفانه موسیقی و آهنگ میان انیمه بیش از حد ضعیف و کسل کننده است و اصلا مناسب نیست
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
!بعضی وقتا این عامل به قدری من را ازار میداد که ترجیح میدادم صدا را قطع کنم و فقط از زیر نویس ها متنهارا بفهمم و تشخیص بدم!البته من بعد ها نسخه انگلیسی این انیمه ی زیبا را دیدم و انوقت بود که واقعا لذت بردم!اهنگ درون انیمه عوض شده بود و واقعا به صحنه میخورد و من کاملا لذت میبردم(واقعا چه کسی اهنگ"دیجیمون،دیجیتال مانسترز"رو میتواند فراموش کند؟در عین سادگی زیبایی خاصی دارد که به نوعی شما را معتاد میکند که چندین و چند بار انرا گوش دهید!!
در کل اینطور جمع بندی میکنیم
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه










تحلیل فلسفی داستان:اخطار!!!!!!!!محتوای زیر دارای اسپویل است پس اگر انیمه را ندیده اید توصیه میشود قسمت زیر را نخوانید!!
همانطور که میدانید هر شوالیه دیجی برای ارتقای دیجیمون خود به سطح نهایی (یا همان التیمیت)باید کرست خود را فعال میکرد رابطه ای میان کرست ها است که جالب است بدانی.
چرا تای با مت انقدر لج است:برای خیلی ها این سوال پیش امده با اینکه این دو رفیق های صمیمی با هم هستند ولی چرا انقدر با هم دعوا میکنند و به همم میزنند؟جوابش را باید در نشانه ها جستجو کنیم!کرست تای کوریج یا همان شجاعت است و کرست مت فرند شیپ یا همان دوستی است.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
به نظر شما دوستی و شجاعت با هم کنار می ایند؟هم میتوان گفت اره و هم میتوان گفت خیر!وقتی تو دوستی داشته باشی او موجب میشود در بعضی اوقات احساس شجاعت کنی!(وقت هایی که با او هستی)ولی علاوه بر این این دو با یکدیگر نیز مخالف هستند!وقتی شجاع باشی گاهی برای جنگ مجبوری از دوستانت بگزری و معتقد باشی که انها کسان کوچکی هستند که باعث رسیدن به هدف بزرگتری میشوند.ولی دوستی دقیقا عکس این فکر میکند!او حاضر نیست دوستانش را برای پیروزی از دست دهد!
برای همین ما همیشه میبینیم این دو در جدل اند در صورتی که بهترین دوستان هستند!
تی کی برادر مت بود ولی او نیز تای را برادر خود میدانست و خیلی مواقع به او اتکا میکرد.عامل اصلی به وجود امدن امید(کرست تی کی )دوستی است.فردی که تنها باشد مطمینا و یقینا عنصری به نام امید را نخواهد شناخت پس این دو هر کدام با دیگری معنا پیدا میکنند.حال بیایید ببینید که شجاعت چه نسبتی دارد.کسی که شجاع است ایا میتواند امید نداشته باشد؟ولی خیلی افرادی هستند که امید دارند ولی شجاع نیستند!
فکر کنم دیگر خواهر بودن کاری با تای رو لازم نباشه توضیح بدهم!کرست کاری نور و تنها چیزی که ادم ها را شجاع نگاه میداره نوری است که در راه خود میبیند و عدم وجود شجاع همان عدم وجود نور است!
شاید بتوان نکات دیگری را گفت ولی دیگر صلاح نمیدونم که در نقدم به انها بپردازم انشالله در مقالات بعدی!
عناوین مقالات بعدی:
( که هر 4 روز یک بار بر روی انجمن می اید)
نقد و بررسی رام کنندگان دیجیمون
مجله ی دو هفته نامه ی دیجیمون
نقد دشمنان دیجیمون
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2014/07/16 09:17 PM، توسط taichi.)
2014/07/16 09:15 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sweet Aida
مردم آزار شماره دو :D



ارسال‌ها: 1,190
تاریخ عضویت: Sep 2013
اعتبار: 324.0
ارسال: #2
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
خب ... درباره دیجیمون فقط یه چیز رو میتونم بگم : عالی ! مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه درسته دخترا همچین انیمه هایی رو نگاه نمیکنن ولی من میکنم ! مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه و هیچکس هم جلو دارم نیست ! مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
این انیمه ، خیلی انیمه جذابی بیداهه ! مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه نمیدونم چرا ... شاید به خاطر تایچی توشه ... تایچیه خوش تیپه مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه یعنی بامزه س مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه ( هی محمد فکر نکنی با تو ام جوگیر شی مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه ) خلاصه ... ولی میتونم بگم که ... امتیاز 6.00 خیلی کمشه ... ! مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه اگه به من بود امتیاز دادنش حدااقل 7 یا 8 رو میدادم ... آخه هم باحاله ، هم جذاب !
2014/07/16 09:41 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
taichi
/////....../////



ارسال‌ها: 515
تاریخ عضویت: Dec 2013
اعتبار: 257.0
ارسال: #3
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
اتفاقا میخواستم بهش 8 بدمتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif
ولی باید واقع گرا بود!شاید داستان عمیق و بی نظیری داشت ولی طراحی ها کار رو خراب کرد و باید مجموعرو نگاه کرد
2014/07/16 09:47 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
digiraiter
Tamer



ارسال‌ها: 683
تاریخ عضویت: May 2012
ارسال: #4
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
نقد جالبی بود
ولی در مورد موسیقی متن، من نسخه ژاپنی رو ترجیح میدم
هر چند فکر کنم حق با شما است که موسیقی گذاری کمی اشتباه بود
به خصوص که در اولین فیلم Digimon موسیقی نسخه ژاپنی خیلی اشتباه بود
فقط از آهنگ "Bulero" استفاده شده بود، شاید هم این کار به نوعی به روزمرگی زندگی ما اشاره داره
ولی آهنگ هایی مثل "Brave Heart" قابل مقایسه با نسخه های آمریکایی نیستن
در کل انیمه های ژاپنی به خواست و قدرت اعتماد به نفس تکیه دارن
طوری که من موقع ورزش همیشه موسیقی های ژاپنی گوش میدم و همیشه هم تندتر و هم سریع تر می دوم
2014/07/16 10:25 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
HOSEIN7
Fiery Thunder



ارسال‌ها: 716
تاریخ عضویت: Jun 2014
ارسال: #5
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
 این انیمه فصل اولش 54 قسمت داره نه 52 قسمت.من برعکس شمام یعنی آهنگ های وسطشو بیشتر دوس دارم تا اول و پایانشو.تازه من از نسخه انگلیسیش متنفرم.واقعا خیلی مزخرفه.نسخه ی ژاپنیشو بیشتر دوس دارم.نقد خوبی بود.در ضمن من باشما در یه چیز موافقم.اینکه شخصیتا تحلیل می رفتن.یه بار یه صحنه نشون میده دیجیمونا یه شکلا بعد از یه صحنه ی دیگه یه شکل دیگن
2014/07/16 11:40 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
(Mohammad)
X

*


ارسال‌ها: 3,331
تاریخ عضویت: Apr 2013
اعتبار: 405.0
ارسال: #6
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
آهنگ میان انیمه رو موافقم ! خیلی رو مخه تصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif
2014/07/16 11:41 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Sweet Aida
مردم آزار شماره دو :D



ارسال‌ها: 1,190
تاریخ عضویت: Sep 2013
اعتبار: 324.0
ارسال: #7
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
(2014/07/16 11:41 PM)(Mohammad) نوشته شده توسط:  آهنگ میان انیمه رو موافقم ! خیلی رو مخه مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
والا اون آهنگ از رو مخم فراتره مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه اون قسمتش تو خونه ی ما همیشه رو mute ! مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
2014/07/17 12:04 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
!Web princess
معاون در حال رقص غیر مهندسی:دی



ارسال‌ها: 1,003
تاریخ عضویت: Apr 2014
ارسال: #8
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
(2014/07/16 11:41 PM)'(Mohammad)' نوشته شده توسط:  آهنگ میان انیمه رو موافقم ! خیلی رو مخه تصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif

 
اره ولی داستانش اون وصط یه تیکه اهنگ هم میخادتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif
2014/07/17 01:24 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
HOSEIN7
Fiery Thunder



ارسال‌ها: 716
تاریخ عضویت: Jun 2014
ارسال: #9
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
(2014/07/16 11:41 PM)'(Mohammad)' نوشته شده توسط:  آهنگ میان انیمه رو موافقم ! خیلی رو مخه تصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif

 
من نگفتم رو مخه.به نظرم آهنگ تیتراژش رو مخ بود
2014/07/17 11:16 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
((SaJJaD))
CaptainSmoker



ارسال‌ها: 1,214
تاریخ عضویت: Mar 2011
اعتبار: 443.0
ارسال: #10
RE: نقد و بررسی انیمه Digimon adventure 1
کارت درسته ایول مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
این انیمه رو دیدم. بیشتر سازگار با گروه سنی زیر 13 هست. یعنی الان آبرو ریزیه ببینیش تصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gifتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gifتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif

به نظر من فیلم هاش خیلی بهتر از خودشه. و دوتا سری بعدی هم از این سری بهترن. امتیاز من  چیزی در حدود 5.5 میشه مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
2014/07/18 12:25 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نقد و بررسی دیجیمون ادونچر2 Giga Byte 7 5,917 2020/06/01 05:26 PM
آخرین ارسال: digivoc
zجدید 2 Digimon Tamers میترا 24 8,767 2020/05/29 07:46 PM
آخرین ارسال: digivoc
  نقد و بررسی Digimon frontier Giga Byte 6 4,966 2020/05/29 07:40 PM
آخرین ارسال: digivoc
  نقد و بررسی انیمه Digimon tamers taichi 4 4,391 2020/05/29 07:37 PM
آخرین ارسال: digivoc
  نقد وبرسی Digimon Xros Wars II matilda_a 4 3,430 2019/12/28 12:36 AM
آخرین ارسال: هیکاری



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان