زمان کنونی: 2024/07/01, 04:07 PM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/07/01, 04:07 PM



نظرسنجی: این تایپک چطور بود ؟
عالی بود دوباره بزار
ایش این چیه ؟؟؟؟!!!
[نمایش نتایج]
 
ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امتیازات: 4.69
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرهنگ ژاپن

نویسنده پیام
immortal girl
larry shipper



ارسال‌ها: 220
تاریخ عضویت: Jun 2014
اعتبار: 20.0
ارسال: #1
smile فرهنگ ژاپن
خب من میخوام بعد از این همه تایپک راجبه اسم شما به ژاپنیو و ... یه تایپک راجبه فرهنگ ژاپن بزارم :تصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif

ازدواج در ژاپن : ازدواج در ژاپن و کیمونو
 مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
دو نوع مراسم ازدواج در ژاپن وجود دارد که اولی همان مراسم ازدواج به سبک مدرن است و دوم مراسم ازدواج سنتی و شینتوست . که به توضیح درباره مراسم دومی میپردازیم .
 
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهدر مراسم شینتو ، تازه دامادها کیمونوی رسمی هاکاما هائوری (hakama-haori ) و عروسها کیمونویی سفید می پوشند که شامل :یک کیمونوی شیرو- کاکِشیتا ( shiro-kakeshita ) شبیه شیروموکو ( shiromuku ) اما سبکتر و با یک لایی کوچکتر در قسمت سینه و گره شده با یک کمربند ( obi ) سفید می باشد . مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهو یک کیمونوی شیروموکو ( shiromuku ) سفید و باز پوش و بدون کمربند ( obi ) با یک لایی ضخیم در سینه که اصولا با پارچه ای ابریشمی به رنگ سفید ، عاجی یا کرم ساخته می شود و در ورژن مدرن ترش ، ممکن است نقش و نگار و رنگ و لعابی زیباتر در قسمت سینه و رنگ بندی قوس قزحی در پارچه وجود داشته باشد و پارچه به تصاویری همچون ماهیخواران ، کاج ، طاووس ، noshi ribbons ،dowry carts و بادبزن مزین باشد .و یک تتسونوکاکوشی ( tsunokakushi ) که روسری یا کلاهی سفید و عریض می باشد که روی سطح مو را می پوشاند . مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه اگر زوج تصمیم به گرفتن مراسمی بودایی داشته باشند و یا بخاطر مهمانی پذیرایی تصمیم نداشته باشند مراسم دینی بگیرند ، تازه داماد همان کیمونوی هاکاما هائوری ( hakama-haori ) به تن می کند اما عروس کیمونویی پر زرق و برق و مجلل و رنگارنگ تر می پوشد . مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه  مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه



حالا لباس ژاپنیا :



کیمونو جامه ی زنان ، مردان و کودکان ژاپن
در اصل کیمونو واژه ای به معنی پوشیدن بود . اما اخیراً بیشتر بعنوان یک لباس سنتی آن را می شناسیم . تاریخچه ی کیمونوی امروز به دوره هیان در سالهای ( 794-1192 ) برمی گردد .
از دوره نارا (710-794 ) تا بعد آن ، مردم ژاپن لباسهایی جدا از هم و کوتاه می پوشیدند ( شلوار یا دامن ) و یا یک لباس یک تکه . اما در دوره هیان کیمونویی جدید در حال رشد و توسعه بود که شامل قطعات بریده شده ی پارچه به صورت صاف و مستقیم و دوخته شده با هم بود . با این روش سازنده کیمونو مجبور نمی شد تا نگران اندازه و قالب بدن پوشنده باشد . کیمونوهای صاف - مستقیم و قسمت به قسمت چندین مزایا داشتند . به راحتی تا می شدند و مناسب برای هر نوع آب و هوایی بودند . آنها می توانستند در زمستان به لایه های لباس اضافه کنند و به دلیل قابلیت جریان هوا از پارچه به راحتی در تابستان قابل استفاده بودند . و با اینگونه مزایا کیمونو به جامه ای برای زندگی روزمره مردم تبدیل شد .
و همینطور ، تمرین پوشیدن لایه های کیمونو به نوعی مُد بدل شد و مردم ژاپن شروع به توجه به رنگهای متناسب با هم و تنوع رنگ آن پرداختند . ترکیب رنگها در کیمونوها ، هم بیانگر فصلها بودند و هم بیانگر طبقه سیاسی و اجتماعی مردم آن زمان .



در دوره کاماکورا ( 1192-1338 ) و دوره موروماچی ( 1338-1573 ) ، هم مردان و هم زنان کیمونوهایی رنگ روشن می پوشیدند . جنگجویان لباسهای رنگارنگی می پوشیدن که گاه بعضا میادین جنگ به میادین نمایش و فشن زرق و برق لباسها بدل می شد .



در دوره اِدو (1603-1868 ) خاندان جنگجوی توکوگاوا بر ژاپن حکمرانی می کرد . کشور بصورت فئودالی و توسط لردها اداره می شد . سامورائیهای هر قلمرو لباسهای متفاوت یا همان یونیفرمهای متفاوت با رنگهای نشان دهنده آن قلمرو را می پوشیدند که شامل سه بخش بود : یک کیمونو ؛ یک جامه بی آستین به نام کامیشیمو که روی کیمونو قرار میگرفت و یک هاکاما ؛ که شلواری شبیه شلوار دامنی بود . جنس کامیشیمو از کتان بود و قسمت سر شانه لباس آهار شده بود که شانه های سامورائیها را برجسته تر نشان می داد . و سازندگان کیمونو برای بهتر و زیباتر کردن حرفه اشان ، آنرا به یک هنر تبدیل کردند .
در دوره میجی ( 1868-1912 ) ژاپن تحت تاثیر فرهنگ غرب بود . و دولت مردم را به پذیرفتن لباسهای وسترن و عادات آنان تشویق و ترغیب می نمود . نظامیان و مقامات دولتی ملزم به پوشیدن لباسهای وسترن بودند . ( البته آن قانون اینک وجود ندارد ) .
امروزه ، مردم ژاپن به ندرت در زندگی روزمره کیمونو می پوشند مگر در مراسمهای عروسی ، تشیع جنازه ، مراسم چای خوری و یا مناسبتهای خاص دیگر همچون فستیوال تابستانه .


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه




طرز تهیه ی غذاهای ژاپنی :


داته ماکی (املت رولتی شیرین)
مواد لازم برای 4 نفرتخم مرغ، چهار عدد
ماهی سفید رنگ، (ماهی روغن یا سیم) شصت گرم 
نمک، یک سوم قاشق چایخوری
شکر، چهار قاشق غذاخوری
نشاسته ی سیب زمینی، یک قاشق غذاخوری
آب، دو قاشق غذاخوری
روغن گیاهی سرخ کردنی
طرز تهیه
  1. پوست و استخوان ماهی را جدا کنید. ماهی را با کناره ی پهن چاقو له کنید. تکه های له شده را با چاقو ساطوری کرده و گوشت را به شکل توده در آورید و بار دیر با لبه ی چاقو خرد کنید تا این که به شکل یک توده ی خمیر شکل درآید.
  2. ماهی چرخ کرده را داخل یک کاسه بریزید و آن را با نمک و شکر مخلوط کرده و به آن محلول یک قاشق غذاخوری نشاسته ی سیب زمینی در دو قاشق غذاخوری آب سرد را اضافه کنید.
  3. تخم مرغ ها را در یک کاسه شکسته و آنها را بزنید.آن را از یک صافی عبور دهید و کم کم با ماهی مخلوط کنید.
  4. یک ماهیتابه ی مستطیل شکل را گرم کنید یا از یک ماهیتابه ی گرد با قطر بیست و چهار سانتی متر استفاده کنید. آن را با کمی روغن چرب کنید. مخلوط تخم مرغ و ماهی را داخل آن بریزید. در ماهیتابه را گذاشته و روی حرارت خیلی کم به مدت هشت تا ده دقیقه بپزید.
  5. وقتی که دو طرف آن قهوه ای و املت شروع به آماده شدن کرد، یک بشقاب بزرگ را که چرب کرده اید روی ماهیتابه گذاشته و آن را برگردانید تا املت داخل بشقاب قرار گیرد. املت را داخل ماهیتابه سر دهید تا این که طرف دیگر آن نیز قهوه ای رنگ شود. این کار حدود سه دقیقه طول خواهد کشید. شما این بار لازم نیست که در ماهیتابه را بگذارید. وقتی که دو طرف آن به رنگ قهوه ای طلایی در آمد، املت را روی یک تخته ی کار قرار دهید. اگر از یک ماهیتابه ی گرد استفاده کرده اید، لبه های املت را ببرید تا به شکل مستطیل درآید.
  6. املت مستطیل شکل را روی یک حصیر از جنس نی (ماکیسو) یا یک تکه روکش پلاستیکی که روی یک حوله ی تمیز قرار داده اید بگذارید به طوری که عرض آن رو به شما باشد. به آرامی آن را لوله کنید. آن را در دمای اتاق نگهدارید تا این که سرد و سفت شود. لوله را به تکه هایی با ضخامت یک سانتی متر ببرید.
  7. آرزوهای سال نو در خوراک های سال نو
  8. رولت های داته ماکی، یک نمونه ی رایج از خوراک مخصوص سال نو با نام «اوسه چی - ریوری» می باشد. خوراک های سال نو نمادی از آرزوها برای پیش رو داشتن سالی خوب هستند. شباهت رولت های داته ماکی به طومارهای قدیمی که روی آن می نوشتند بیانگر آرزو برای کسب دانش است. دانه های سویای تیره و آب پز شده، نمادی برای آرزوی سلامتی است به این معنا که بتوان تا آفتاب سوخته شدن پوست با تندرستی کار کرد. میگوهای آب پز با خمیدگی که دارند شبیه به کمر خم افراد کهنسال است و بیانگر آرزوی طول عمر دراز می باشند. تخم های شاه ماهی نیز در سس سویا گاهی سرو می شوند که نشانگر آرزو برای داشتن نواده های بسیار است. «کوریکینتون» نام خوراکی است که از سیب زمینی شیرین کوبیده شده و شاه بلوط آب پز درست می شود و به دلیل رنگ طلایی آن گفته می شود که بیانگر آرزوی رونق و نیکبختی می باشد.  



مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
داشیماکی-تاماگو
مواد لازم برای 4 نفرچهار عدد تخم مرغ
صد گرم ترب سفید برای کنار غذا
سه قاشق غذاخوری سوپ داشی
(صفحه ی مربوط به چاوان-موشی را برای دستور پخت سوپ داشی نگاه کنید.)
یک قاشق چایخوری شکر
کمی نمک
یک قاشق چایخوری سس سویا
روغن نباتی برای چرب کردن کف ماهیتابه

طرز تهیه
  1. سوپ داشی را از قبل آماده کنید. دو پیمانه آب را در یک قابلمه بریزید تا بجوشد و شش گرم کاتسواو-باشی (ورقه های خشک بونیتو) را به آن اضافه کنید. این ورقه های خشک را هم بزنید و روی حرارت کم بگذارید تا به مدت یک تا دو دقیقه بجوشد. آن را از یک صافی عبور دهید.
  2. تخم مرغ ها در یک کاسه بشکنید، رشته های اطراف زرده را جدا کنید. آن ها را با چوب غذاخوری ژاپنی یا چنگال خوب بزنید. سه قاشق غذاخوری سوپ داشی را در یک کاسه ی دیگر بریزید و شکر، نمک و سس سویا به آن اضافه کنید. خوب آن را هم بزنید. به تدریج این سوپ را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید، پس از آن که هر چیزی را اضافه کردید این مخلوط را به خوبی هم بزنید. این مخلوط تخم مرغ را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید تا دو املت درست کنید.
  3. ماهیتابه را گرم کنید، سپس کمی روغن نباتی را به داخل آن بریزید و مطمئن شوید که تمام داخل ماهیتابه چرب شده است. مراقب باشید که دمای ماهیتابه به اندازه ی مناسب باشد و آن را با ریختن کمی از مخلوط تخم مرغ به داخل آن می توانید امتحان کنید. مخلوط باید صدای سرخ شدن داده و به سرعت پف کند. نیمی از مخلوط را به داخل ماهیتابه بریزید.
  4. مخلوط را داخل ماهیتابه پهن کنید و هم بزنید. وقتی که تخم مرغ ها شروع به سفت شدن کردند و ترک هایی روی مخلوطِ سفت شده ایجاد شدند، با گرفتن دسته ی ماهیتابه، یک طرف آن را کمی بلند کرده و ماهیتابه را به یک سو کج کنید. ماهیتابه باید در زاویه ای قرار گیرد که تخم مرغ ها به سمت لبه ی دیگر آن که پایین تر است سر خورده و آنجا جمع شوند. آن را همانطور به طور مایل نگه دارید و سمتی که دارای تخم مرغ است را روی حرارت بگیرید. توده ی تخم مرغ را به وسیله ی یک کفگیر که سرش به شکل کاردک است روی خودش لوله کنید و تا زمانیکه مغز پخت شود آن را بپزید. کنار املت های آماده شده ترب ژاپنی رنده شده قرار دهید.
  5. غذاهای تخم مرغی
  6. یک املت لوله شده با چاشنی سوپ داشی یکی از غذاهای دایمی در ژاپن است که اغلب در ظرف ناهار ژاپنی دیده می شود. این املت بافت نرم خود را حتی زمانی که سرد سرو شود نیز حفظ می کند. اضافه کردن مایع باعث ایجاد بافت نرمتری در غذاهای تخم مرغی می شود. حدود ده میلی لیتر مایع به شکل سوپ، آب، شیر یا مشابه آن را به هر تخم مرغ اختصاص دهید. گرچه، افزودن این مایع باعث می شود که کار با تخم مرغ در ماهیتابه مشکل تر شود. برای آماده کردن موفقیت آمیز یک املت ضروری است که حرارت ماهیتابه مناسب باشد. یکی از روش های خوب برای اینکه متوجه شویم حرارت ماهیتابه مناسب است، ریختن مقداری از مخلوط تخم مرغ در این ماهیتابه است. اگر حرارت مناسب باشد باید صدای سرخ کردن آن بلند شود و خیلی زود در ماهیتابه پف کند. اگر ماهیتابه این صدا را ایجاد نکند به معنای آن است که دمای آن بسیار کم است و تخم مرغ ها  در آخر کار به ماهیتابه می چسبند. وقتی که یک املت درست می کنید، این نکته ها را به یاد داشته باشید.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
گوما-دوفو (توفوی کنجد)
مواد لازم برای 4 نفرگوما-دوفو (توفوی کنجد)
بیست و پنج گرم خمیر کنجد سفید
بیست و پنج گرم نشاسته ذرت
یک و نیم پیمانه آب
کمی نمک

برای تزیین
یک تکه از ریشه زنجبیل
سس سویا

رز تهیه
  1. نشاسته ذرت، نمک و نیم پیمانه آب را با هم مخلوط کنید. یک فنجان آب باقی مانده را جوشانده و کنار بگذارید. خمیر کنجد را در یک قابلمه بگذارید و نشاسته ذرت را کم کم اضافه کنید. هر بار یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت بریزید و سپس خوب هم بزنید. پس از افزودن حدود سه یا چهار قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، مقدار بیشتری از این مخلوط نشاسته ذرت را بیفزایید. وقتی که حدود نیمی از این مخلوط به خوبی با هم ترکیب شدند، نیمه ی باقی مانده ی آن را بیفزایید. خوب هم بزنید. سپس رفته رفته یک فنجان آب داغی که کنار گذاشته اید را افزوده و هم بزنید.
  2. قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و مخلوط را با یک قاشق چوبی هم بزنید. وقتی که مخلوط به جوش آمد حرارت را کم کنید. همچنان که مخلوط غلیظ می شود آن را هم بزنید تا مایه ی یکنواختی حاصل شود. اگر این مخلوط یکنواخت نیست، آن را از روی حرارت بردارید و خوب هم بزنید تا پیش از گذاشتن دوباره ی آن روی اجاق، مخلوط یک دست شود. وقتی که قاشق چوبی از پایین که از کف قابلمه حرکت داده می شود این مخلوط را جدا کند و همان طور که در عکس می بینید، کف قابلمه دیده شود، این مخلوط آماده است.
  3. مخلوط را داخل یک قالب مرطوب بریزید و آن را با یک روکش پلاستیکی مرطوب بپوشانید. قالب را در یک کاسه ی آب قرار دهید، مراقب باشید تا آب داخل این مخلوط نشود. این مخلوط باید بافتی قابل انعطاف داشته باشد. توفوی کنجدی پس از سرد شدن این مخلوط در داخل یخچال به مدت یک تا دو ساعت آماده می شود.
  4. توفو را از قالب درآورده و به شکل مکعب ببرید. ریشه ی زنجبیل را پوست کنده و رنده کنید. هر مکعب را با کمی زنجبیل رنده شده تزیین کرده و روی آن کمی سس سویا بریزید.
  5. شوجین ریوری (غذای بودایی ها)
  6. گوما-دوفو نمونه ای از یک شوجین ریوری، غذایی که به طور سنتی توسط راهبان معبدهای بودایی خورده می شود، است.  در این غذا هیچ ماهی یا گوشتی به کار نمی رود که بر اساس اعتقاد بودایی ها که مخالف گرفتن جان جانوران هستند مناسب است. این غذا بر پایه ی غلات، حبوبات و سبزی هاست. 
    در شوجین ریوری به طور مختصری از ادویه استفاده می شود، به طوری که مزه و بوی مواد اولیه را از بین نمی برد و از تمام قسمت های مواد لازم برای تهیه ی این غذا استفاده می کند بنابراین دور ریز ندارد. 
    تنها سخن گفتن از این غذای ویژه ی گیاهخواران ممکن است به برخی از مردم این احساس را بدهد که گویی یک چیزی کم است. حتی گفته می شود که برخی از مردم تنها برای خوردن این غذای خوشمزه به معبد بودایی ها می روند. 
    همچنین شمار زیادی از رستوران ها هستند که مخصوص شوجین ریوری می باشند. آنها هدف خود را زنانی قرار می دهند که به دنبال غذایی مغذی و کم کالری هستند.
    در شوجین ریوری از گوشت یا ماهی استفاده نمی شود اما این می تواند غذاهایی را درست کند که مزه و بافت آن را تداعی کند. آنها موسوم به مودوکی ریوری یا خوراک بدلی یا تقلیدی می باشند. یک نمونه ی بدلی از مارماهی کبابی قابل تولید است. نمونه ی بدلی از مارماهی، از ریشه ی رنده شده ی نیلوفر آبی و یاماییمو یا سیب زمینی وحشی، با جلبک دریایی نوری که برای شبیه سازی پوست مارماهی از آن استفاده می شود، تشکیل شده است. مارماهی بدلی سپس چرب و با یک سس شیرین و شور درست مانند یک مارماهی واقعی کبابی می شود. چنین غذاهایی که ظاهر و مزه ی آن ها مانند چیزهای واقعی به نظر می رسند می تواند میل شدید راهبان بودایی به گوشت و ماهی که خوردن آن ممنوع است را برطرف کند.

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کینپیرا : مواد لازم برای 4 نفرهویج، دویست گرم
فلفل قرمز، یک دوم
روغن، یک قاشق غذاخوری
شکر، دو قاشق چایخوری
سس سویا، چهار قاشق چایخوریطرز تهیه
  1. هویج ها را پوست کنده و به شکل نوارهایی با طول پنج سانتی متر و پهنای سه میلی متر درآورید. اگر از یک فلفل قرمز خشک استفاده می کنید آن را نخست در آب خیس و نرم کنید و سپس بالای آن را جدا کرده و دانه های داخل آن را خارج کنید. آن را از عرض به شکل حلقه هایی با ضخامت حدود دو میلی متر ببرید.
  2. روغن را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گرم کنید و سپس هویج ها را داخل آن سرخ کنید. وقتی که هویج ها شروع به شفاف شدن کردند، در ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به مدت دو تا سه دقیقه بپزند.
  3. درست زمانی که هویج ها مغز پخت شده اما هنوز سفت هستند، در قابلمه را بردارید و به آن شکر، سس سویا و فلفل قرمز اضافه کنید. بگذارید تا روی حرارت متوسط بپزد تا این که تمام آب آن کشیده شود.
  4. جوبیسای: غذای جانبی با ماندگاری زیاد
  5. جوبیسای به خوراک های جانبی گفته می شود که می توان آنها را برای مدت زمان چندین روز در یخچال نگه داشت تا در صورت لزوم مصرف شوند. کینپیرا یکی از جوبیسای های محبوب در ژاپن است. جوبیسای نقش مهمی را در میز غذاخوری ژاپنی ها ایفا می کند، چون آنها را برای ایجاد تعادل غذایی مناسب با پلوی سفید مصرف می کنند. ژاپنی ها این شیوه ی تفکر را با عبارت «ایچیجو سانسای» بیان می کنند. این روش ایده آلی برای سرو غذاست که شامل یک کاسه سوپ و سه غذای جانبی در کنار یک کاسه برنج می باشد.

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه


مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

چاوان-موشی (پودینگ تخم مرغِ بخارپز در فنجان)
مواد لازم برای 4 نفرمواد لازم (برای چهار نفر)
دو عدد تخم مرغ
یک و نیم پیمانه (سیصد میلی لیتر) داشی (سوپ به سبک ژاپنی) (یا سوپ تهیه شده از موادی مانند سبزی، مرغ یا محصولات دریایی)
یک قاشق چایخوری سس سویا (پنج میلی لیتر)
یک چهارم قاشق چایخوری نمک
چهار میگوی کوچک
چهل گرم اسفناج طرز تهیه:
  1. میگوها را پوست کنده و مغز حرام آن را درآورید. اسفناج را در آب جوش بجوشانید، سپس آن را آب کشیده و سپس آب آن را بگیرید و به تکه های سه تا چهار سانتی متری ببرید.
  2. نمک و سس سویا را به سوپ داشی اضافه کنید. تخم مرغ ها را خوب بزنید، و سوپ ادویه زده شده را به آن ضافه کنید تا تخم مرغ و سوپ مخلوط شوند.
  3. چهار عدد فنجان نسوز آماده کنید. در هر فنجان یک میگو و اسفنجاج قرار دهید. مخلوط تخم مرغ و سوپ را در آنها بریزید.
  4. به ارتفاع حدود یک سانتی متر در داخل قابلمه آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید. سپس فنجان ها را داخل این آب قرار دهید. در قابلمه را کمی کج بگذارید به طوری که بخار آب خارج شود. این آب باید به مدت پانزده دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد.
داشی (سوپ به سبک ژاپنی)مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمواد لازم برای 4 نفریک فنجان (شش گرم) ورقه های بونیتو (ماهی هوور مسقطی) خشک 
دو فنجان (چهارصد میلی لیتر) آبطرز تهیه
  1. آب داخل قابلمه را بگذارید تا بجوشد.
  2. یک کاسه بردارید و یک صافی، دستمال پارچه ای یا تنظیف آماده کنید.
  3. یک فنجان ورقه ی بونیتو به آب در حال جوشیدن اضافه کنید، حرارت را کم کنید و بگذارید تا حدود یک دقیقه بجوشد.
  4. آن را از صافی، دستمال پارچه ای یا تنظیقی که روی دهانه ی کاسه گذاشته شده عبور دهید.
  • داشی: سوپ به سبک ژاپنی
  • روش آشپزی ژاپنی تاکید زیادی بر عطر و بو و نیز مزه ی داشی یا سوپی که از بونیتوی خشک و  مانند آن درست می شود، دارد. می توان داشی ها را از مواد اولیه ی مختلفی تهیه کرد، رایج ترین آنها کاتسواو-بوشی ( تکه های دودی و خشک شده ی بونیتو یا ماهی هوور مسقطی) و جلبک کومبو هستند.  اما سوپ هایی هم هستند که با استفاده از قارچ های خشک، ماهی ریز، یا استخوان های مرغ درست می شوند. این سوپ ها در طیف وسیعی از غذاها استفاده می شوند، مانند: سوپ شفاف، میسو سوپ، غذاهای آب پز و سس برای رشته یا نودل و غیره. ممکن است سال ها طول بکشد تا آنکه یک شخص در آماده کردن سوپ های مناسب هر غذا مهارت پیدا کند.  داشی فوری هم به شکل پودری یا کیسه ای موجود است. نوع پودری آن تنها لازم است که  به آب داغ اضافه شود و نوع کیسه ای آن را فقط  باید در آب جوشاند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
و در آخر سرود ملی ژاپن :


 [td]君が代は
千代に八千代に
さざれ石の
いわおとなりて
こけの生すまで[/td][td]きみがよは
ちよにやちよに
さざれいしの
いわおとなりて
こけのむすまで[/td][td]Kimigayo wa
Chiyo ni yachiyo ni
Sazare-ishi no
Iwao to narite
Koke no musu made[/td][td]باشد تا فرمانروایی شما
هزار سال، هشت هزار نسل، بپاید
تا ریگ‌ها
صخره سازند
و بر آن‌ها خزه بروید
 [/td]
شکل رسمیهیراگاناآوانویسیبرگردان فارسی
و اگر استقبال شه و اعتبار و تشکرا زیاد شه با یه عالمه دستور غذا و توضیح راجع به ژاپن میزارم !تصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gifتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gifتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif دوستتون دارم !تصویر: richedit/smileys/YahooIM/8.gifتصویر: richedit/smileys/YahooIM/8.gifتصویر: richedit/smileys/YahooIM/8.gif
























 
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2014/07/10 10:55 PM، توسط immortal girl.)
2014/07/10 10:50 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
immortal girl
larry shipper



ارسال‌ها: 220
تاریخ عضویت: Jun 2014
اعتبار: 20.0
ارسال: #2
RE: فرهنگ ژاپن
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

تصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gifتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gifتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif
2014/07/10 11:51 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*Cloud*
❤کلود پارک انيمه ❤



ارسال‌ها: 690
تاریخ عضویت: Jul 2014
اعتبار: 492.0
ارسال: #3
RE: فرهنگ ژاپن
خیلی مطالب قشنگی بود دستت درد نکنهتصویر: richedit/smileys/YahooIM/8.gifتصویر: richedit/smileys/YahooIM/8.gifتصویر: richedit/smileys/YahooIM/8.gifتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/21.gif
2014/08/01 05:12 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
!Melody
Phantom



ارسال‌ها: 2,944
تاریخ عضویت: Jul 2014
ارسال: #4
RE: فرهنگ ژاپن
واااااااااو. ممنون به خاطر مطلب خوبت خیلی خوبه.
 
2014/08/01 05:23 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
hina.chan
خرخون پارک انیمه



ارسال‌ها: 2,593
تاریخ عضویت: Jun 2014
ارسال: #5
RE: فرهنگ ژاپن
خیلی جالب بود
ممنونم
2014/08/01 05:47 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
immortal girl
larry shipper



ارسال‌ها: 220
تاریخ عضویت: Jun 2014
اعتبار: 20.0
ارسال: #6
RE: فرهنگ ژاپن
حالا که استقبال شد :اودِن


[B]مواد لازم برای 4 نفر
ترب دایکون چهارصد گرم
هویج یک عدد (یکصد و چهل گرم)
سیب زمینی دو عدد (سیصد گرم)
ساتسوما-آگه (کتلت ماهی به سبک ساتسوما) چهار عدد (به دستور پخت تاریخ دوم نوامبر دو هزار و دوازده مراجعه شود.)
تخم مرغ چهار عدد

مواد لازم برای سوپ
سوپ داشی پنج پیمانه (به دستور پخت تاریخ سی ام سپتامبر دو هزار و یازده مراجعه شود.)
سس سویا یک قاشق غذاخوری
شکر یک قاشق چایخوری
نمک یک دوم قاشق چایخوری

(چاشنی پیشنهادی)
خردل ژاپنی
فلفل قرمز خشک خرد شده



طرز تهیه
  1. ترب دایکون را به شکل دایره وار و با ضخامت دو سانتی متر ببرید و سپس آنها را پوست بکنید. بر یک طرف هر یک از آنها برشی صلیبی شکل به عمق یک سانتی متر بزنید تا این سبزی زودتر بپزد و برای جذب چاشنی آماده تر شود. آن را به مدت حدود بیست دقیقه بجوشانید تا نرم شود.
  2. تخم مرغ ها را داخل یک قابلمه آب که کمی نمک به آن زده ایم قرار دهید و بگذارید به مدت هشت دقیقه بجوشد. تخم مرغ ها را بی درنگ داخل آب سرد فرو برید. وقتی که تخم مرغ ها سرد شدند آنها را پوست بکنید.
  3. کتلت های ماهی را داخل یک آبکش قرار دهید و روی آنها آب جوش بریزید تا روغن اضافی شان شسته شود.
  4. هویج و سیب زمینی را پوست بکنید و آنها را به تکه های دایره ای شکل به ضخامت دو سانتی متر ببرید.
  5. این سوپ را با گرم کردن سوپ داشی و چاشنی زدن به آن در یک قابلمه ی بزرگ آماده کنید. سوپ را بگذارید تا بجوشد و سپس تمام مواد اولیه ی آن به جز تخم مرغ های آب پز را به آن اضافه کنید. بگذارید تا به مدت بیست دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد. سپس تخم مرغ های پخته را اضافه کنید و از روی اجاق بردارید. بگذارید تا همه ی مواد سرد شوند تا مزه و بویی ماندگار پیدا کنند.
  6. این خوراک را به آرامی روی اجاق دوباره گرم کنید و سپس داخل کاسه هایی که در آنها چاشنی ریخته اید سرو کنید.
اودِن های محلیانواع مختلفی از مواد اولیه را می توان به این غذا اضافه کرد. محبوب ترین این مواد ترب دایکون و تخم مرغ آب پز می باشند. اما انواع محلی این خوراک هم وجود دارد. در شمال کشور مردم دوست دارند سخت پوستان دریایی و گیاهان خوراکی دریایی وحشی را به آن اضافه کنند. همچنین در اوساکا و سایر نقاط کانسای از هشت پا و ماهیچه ی گاو استفاده می شود در حالی که در اوکیناوا واقع در جنوب کشور پاچه ی خوک را در این خوراک می ریزند. ساکنان ناحیه ی کانتو تمایل دارند که ترکیب های پرچاشنی به سوپ اضافه کنند در حالی که در ناحیه ی کانسای چاشنی های کمتری استفاده می کنند. در ناحیه ی چوبو در مرکز هونشو، خمیر میسو را اغلب به سوپ می افزایند. بسته به هر ناحیه، مواد مختلفی با اودِن سرو می شود. این خوراک به طور معمول با خردل ژاپنی خورده می شود اما در برخی مناطق اودِن را با سس «میسو» و یا آغشته به مخلوطی از زنجبیل رنده شده و سس سویا سرو می کنند. هر ناحیه از ژاپن، نوع منحصر به فرد خود از این خوراک را دارا می باشد.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
آیسو کندی (بستنی یخی خانگی)

[B]مواد لازم برای 4 نفر
برای سه طعم مختلف
شما به سه قالب برای یخ نیاز دارید، ابعاد هر یک ده در بیست سانتی متر و عمق سه سانتی متر است
برای چوب بستنی، از چوب غذاخوری یک بار مصرف استفاده کنید

(بستنی یخی شیری)
شیر غلیظ، چهار قاشق غذاخوری
شیر، یک پیمانه (دویست میلی لیتر)

(بستنی یخی آناناسی)
آناناس کنسرو شده، چهار حلقه (یکصد و چهل گرم)
شکر، دو قاشق غذاخوری
شربت داخل کنسرو، یک پیمانه (دویست میلی لیتر)، در صورت کم بودن می توانید به آن آب اضافه کنید

(بستنی یخی آزوکی)
لوبیاهای آزوکی جوشانده، دویست گرم (به دستور تهیه زنزای در تاریخ هفتم ژانویه دو هزار و یازده در بخش شیرینی ها و سایر دسرها مراجعه کنید)
آب، نصف پیمانه (یکصد میلی لیتر)
شکر، یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه
  1. هر بار کمی شیر غلیظ شده را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را داخل یک قالب یخ بریزید. چوب های غذاخوری یک بار مصرف از جنس چوب به عنوان چوب بستنی یخی استفاده می شود. چوب های غذاخوری یک بار مصرف ابتدا به هم چسبیده هستند. آنها را از هم جدا کنید و از طول آنها را ببرید تا حدود ده سانتی متر شوند. یک چوب را داخل هر بخش از قالب قرار دهید و مطمئن شوید که انتهای آن از قالب بیرون می ماند. قالب را در فریزر قرار دهید.
  2. برای بستنی یخی های آناناسی، تکه های آناناس را ریز ریز خورد می کنیم و آنها را به طور مساوی داخل هر بخش از قالب قرار می دهیم. شکر را داخل شربتی که در کنسروها قرار دارد مخلوط کنید و این مخلوط را داخل قالب های یخ بریزید. در هر بخش یک چوب غذاخوری قرار دهید و قالب را داخل فریزر بگذارید.
  3. برای بستنی یخی های آزوکی، لوبیاهای جوشانده با شکر و آب را مخلوط کنید. آنها را داخل قالب های یخ ریخته و در هر کدام یک چوب غذاخوری بگذارید و سپس در فریزر قرار دهید.
  4. بستنی یخی ها را به مدت پنج تا شش ساعت داخل فریزر بگذارید بمانند تا خود را بگیرند. برای خارج کردن بستنی یخی ها از داخل قالب، یک سینی بزرگ را بردارید و درون آن کمی آب جوش بریزید. یکی از قالب های یخ را در این سینی بزرگ به مدت حدود ده ثانیه قرار دهید. وقتی که قالب یخ را از داخل آب جوش خارج کردید، بگذارید به مدت حدود ده ثانیه دیگر بماند. بستنی یخی ها را با چوب هایشان بلند کنید. بستنی یخی ها را داخل فریزر برگردانید تا زمان خوردن آنها فرا برسد.
دسرهای یخی در ژاپنماه های ژوییه و اوت گرمترین ماه های سال در ژاپن هستند. تابستان ها در ژاپن دمای هوا در بسیاری از روزها بالای سی و پنج درجه ی سانتی گراد هم می رسد. حدود این زمان، بسیاری از مردم به ویژه کودکان عاشق یخ هستند مانند بستنی یخی و کاکیگوری یا یخ تراشیده با شربت.


حدود یک هزار سال پیش، گاهی وقت ها در زمستان برای اشراف زاده ها یخ طبیعی برده می شد و آن را یخ خانه های ویژه ای تا ماه تابستان نگهداری می کردند. در ماه های گرمتر، یخ ماده ی ارزشمندی به شمار می آید. منابع نوشتاری وجود دارند که در به خرد کردن یخ به قطعه های کوچک اشاره دارند مانند تراشیدن آنها و سرو این یخ های تراشیده با یک مایع شیرین گیاهی (به نام آمازورا).

کاکیگوری یا دسر با یخ رنده شده تا پایان قرن نوزدهم میلادی زمانی که فنون یخ سازی غربی وارد ژاپن شد، در میان مردم گسترش پیدا نکرد. کافه ها و رستوران ها شروع به سرو کاکیگوری تهیه شده از یخ کردند که توسط یخ سازی ها فراهم آورده شده بود.
گسترش یخچال های فریزر دار در دهه ی 1970 میلادی، بسیاری از خانوارها خودشان شروع به تهیه ی کاکیگوری و بستنی یخی کردند. بسیاری از خانه ها تجهیزات تراشیدن یخ، شیره برای ریختن روی آن، و نیز قالب بستنی یخی خریدند.

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/cooking/u...140725.jpg " alt="تصویر: http://animpark.net/ http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/cooking/u...140725.jpg " title="تصویر: http://animpark.net/ http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/cooking/u...140725.jpg " />
اگه تشکر کنید و اعتبار بدید بازم میزارم فعلا که خبری نیس من اعتبار و تشکر میخوام مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
2014/08/01 10:52 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
immortal girl
larry shipper



ارسال‌ها: 220
تاریخ عضویت: Jun 2014
اعتبار: 20.0
ارسال: #7
RE: فرهنگ ژاپن
گفتم که اگه استفبال شه به جز غذا آموزش زبان با فایل صوتی هم میزارم حالا هی تشکر نکنید و اعتبار ندید !
2014/08/01 10:55 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
Michiru
دودوسول سول لالاسول :))



ارسال‌ها: 2,167
تاریخ عضویت: Jul 2014
اعتبار: 684.0
ارسال: #8
RE: فرهنگ ژاپن
واقعا عالی بود بخصوص غذا هاشتصویر: richedit/smileys/yahoo_Big/4.gif
2014/08/02 06:49 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
#Chocolate Girl*
*Akashi Seijuro's Number One Hater*



ارسال‌ها: 1,166
تاریخ عضویت: Jan 2014
ارسال: #9
RE: فرهنگ ژاپن
عجب لباس های مسخره ای دارن خدا شفاشون بدهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

چقدر خوبه که من یک ایرانی هستم!
2014/08/03 11:30 AM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
immortal girl
larry shipper



ارسال‌ها: 220
تاریخ عضویت: Jun 2014
اعتبار: 20.0
ارسال: #10
RE: فرهنگ ژاپن
(2014/08/03 11:30 AM)فاطمه میساکی نوشته شده توسط:  عجب لباس های مسخره ای دارن خدا شفاشون بدهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

چقدر خوبه که من یک ایرانی هستم!



آره ولی اگه با طرح های ایرانی درستشون کنیم خوشگلتره مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهمطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
2014/08/03 01:12 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان