زمان کنونی: 2024/06/29, 02:39 PM درود مهمان گرامی! (ورودثبت نام)


زمان کنونی: 2024/06/29, 02:39 PM



ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 8 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ساخت انیمیشن سه بعدی

نویسنده پیام
amirmohammad
Recluse gnostic



ارسال‌ها: 3,435
تاریخ عضویت: Mar 2014
ارسال: #1
documents ساخت انیمیشن سه بعدی
مراحل ساخت انیمیشن سه بعدی
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

کلا می توان مراحل ساخت یک فیلم انیمیشن را در هفت مرحله زیر خلاصه نمود که در ادامه به توضیح هر یک می پردازم :
Modeling -1
Texturing -2
Animating -3
Lighting -4
Dynamic -5
Rendering -6
Compositing -7


● گام اول : Modeling
بر اساس فیلمنامه «لی اوت»(Layout) را ترسیم کنید که به صورت طراحی دستی پروژه و در واقع مصورسازی فیلمنامه با استفاده از هرم ، مکعب ، کره و سایر اشکال هندسی اولیه (primitives) می باشد . تا جای ممکن سعی کنید که طرح اولیه شما شامل زمانبندی صحیح،حرکات دوربین و حرکات کلی صحنه باشد . تا جایی که امکان دارد سعی کنید که طرح اولیه شما متناسب با صحنه باشد.

برای صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین افزایش کیفیت کار می توانید از دو نرم افزار معروف و مهم Board Master و Shot Master استفاده نمایید .حال به مدل پردازی می رسیم که شامل مدل سازی و استخوانبندی می باشد .مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهلیست شخصیت ها و اشیای فیلم را تهیه و جزییات آن را یادداشت کنید . دو مرحله مهم در این گام را بر روی اشیا و اشخاص فیلمتان اعمال و آن ها را به صورت مجزا تهیه نمایید :

۱) مرحله اول : مدل سازی که یک مدل سه بعدی از اشیا و اشخاص را بر اساس لی اوت تهیه شده تهیه نمایید . هنگام مدل سازی می توانید مدل ها را بر اساس مدل های از پیش طراحی شده ایجاد کنید . مدل ها از قبل با دست و یا با استفاده از انواع بسیاری از ابزارهای موجود مانند Super Sculpay طراحی می شوند . مدل ساز باید سعی کند بر تعداد اضلاع چند ضلعی ها دقت کافی مبذول داشته باشد و صحنه را طوری تنظیم کند که قابل اداره کردن باشد . جزییات اعضای بدن کاراکترها به منظور تغییر و یا کشیدگی را باید مدنظر داشت . اعضا از جمله زانو ها ، آرنج ها ، نواحی کشاله ران و ومچ دست معمولا جاهایی هستند که هنگام ایجاد انیمیشن در اجسام با چند ضلعی های کم مشکل ایجاد می کنند . نقش کاراکتر را نیز در نظر داشته باشید . برای کاراکتری که سریع می آید و رد می شود نیازی به کار روی جزیات چهره وی نیست .

۲) مرحله دوم : تنظیم انیمیشن/استخوان بندی است که ایجاد استخوان ها و تنظیماتIK ( سیستماتیک معکوس) کاراکترها که شامل تنظیم کردن کنترلرهای انیمیشنی می باشد . ایجاد مانیپیولاتورها یا ویژگی های کنترلی سفارشی شده و نوشتن اسکریپت ها و حتی دستورات اصلاحی پوست ، تنظیم کردن کنترلرهای مورف ( Morph) برای استفاده در حرکات صورت می باشد . تنظیمات مربوط به مدل های غیر کاراکتری نیز در این مرحله صورت می گیرد . استودیوی کاراکتر پلاگ اینی است که امکانات زیادی را برای تری دی مکس کاران تهیه می نماید . سیستم استخوانی دوپای از پیش تنظیم شده یعنی ( Biped) و دستور اصلاحی تغییر دهنده ( Physique) از جمله این موارد می باشند .
● گام دوم :Texturing
بافت دهی /نقش دهی که در واقع افزودن جزییات و بافت به مدل خودتان می باشد در زیبایی کار بسیار تاثیر گذار می باشد . استفاده از دستورات اصلاحی پوست ( Skin) ، افزودن کنترلرهای پوست و مو ، افزودن لباس و سایر موارد را باید در این مرحله انجام دهید . بافت را می توانید در نرم افزاری مانند فتوشاپ تهیه و ترسیم نمایید و به کمک ابزارهای نقش دهی (Mapping Coordinate) به کاراکتر بیفزایید
● گام سوم :Animating
متحرکسازی کاراکترها و اشیای موجود در صحنه ها و فیلم ها در این مرحله صورت می گیرد . منوی Animation امکانات زیادی را برای متحرکسازی در اختیار شما قرار می دهد . استفاده از واکنش دهنده ها (Reactors) ، اشیای کمکی (Helpers ) ، Sliders و مانیپیولاتورها در این مرحله حائز اهمیت می باشند . سرعت حرکت کاراکترها و تقسیم بندی مناسب زمانی را مد نظر قرار دهید . سولورهای IK نیز در این گام به کمک شما خواهند آمد .

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

● گام چهارم : Lightingنورپردازی از مهم ترین مواردی است که نقش به سزایی در طبیعی جلوه دادن فیلم دارد . استفاده از پالت Light بسیار کاربردی است .

مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

● گام پنجم : Dynamicاعمال تنظیمات لازم در پویانمایی نظیر تقید اشیا به شیی دیگر ، کنترل سرعت اشیا در موقعیت های گوناگون و سایر موارد را در این مرحله اعمال نمایید . ایجاد دوربین های مجازی نیز در این مرحله صورت می گیرد .
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه

● گام ششم : Rendering
فیلم را رندر نمایید .در این حالت شما با مجموعه ای از سکانس های مجزاروبه رو هستید . فضای مه آلود،فضای بارانی،گردوغبار و بسیاری از موارد دیگر را در این مرحله می توانید به صحنه ها بیفزایید .

● گام هفتم : Compositing
کامپوز یا ترکیب صحنه ها که در یکی از نرم افزارهای ویرایش و تدوین فیلم صورت می گیرد . صدا و موسیقی را افزوده و تصحیحات لازم را انجام بدهید . در صورت نیاز صحنه ای از یک فیلم واقعی را به فیلمتان بیفزایید .




منبع:http://fa.toranjweb.com
(آخرین ویرایش در این ارسال: 2014/04/07 02:23 PM، توسط amirmohammad.)
2014/04/07 02:22 PM
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر نقل قول این ارسال در یک پاسخ

[-]
No
Error.

ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آموزش ساخت آیکون پوشه انیمه ای abaneh 10 2,900 2017/09/18 02:27 PM
آخرین ارسال: abaneh
پاییز کمیک انیمیشن teen titans go princess Anima 0 677 2016/07/12 12:11 PM
آخرین ارسال: princess Anima
  بک گراند برای ساخت آواتار Yu_chan 4 1,226 2016/07/04 01:31 PM
آخرین ارسال: !Emily
  میکس زیبای بغض دل (ساخت خودم) گیسو کمند زهرا12 14 3,200 2016/05/02 07:33 PM
آخرین ارسال: ملیکا ایچیزن
  ساخت آواتار بانمک از کاراکترهای انیمه ای hadiseh 28 6,625 2016/04/27 04:45 PM
آخرین ارسال: shizuko yagami



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان