داستان انیمه
بخش اول - داستان انیمه
یک داستان ترکیبی از زندگی در فضای مجازی و سبک عاشقان هست که با دیدن انیمه میشه گفت که خیلی خوب با هم
طتبیق داده شده و حتی اگه طرفدار این سبک های نباشید بازم داستانیه که حداقل ارزش دیدن رو داره
هنر شمشیر آنلاین (به انگلیسی: Sword Art Online - به ژاپنی: Sodo Ato Onrain) نام انیمه سریالی استودیو A-1 Pictures کشور ژاپن میباشد
و به کارگردانی توموهیکو ایتو (به انگلیسی: Tomohiko Itō) در ۲۵ قسمت ساخته شده ، داستان انیمه برگرفته از مانگایی
با همین عنوان از رکی کاواهارا (به انگلیسی: Reki Kawahara) میباشد.
-
-
در سال ۲۰۲۲ میلادی بشر رویای خودش مبنی بر ساخت دنیای مجازی رو به واقعیت تبدیل میکنه ،
فردی به نام کایابا آکیهیکو (به انگلیسی: Kayaba Akihiko) محقق کننده این رویاست که تکنولوژیی به نام فول دایو (به انگلیسی: FullDive)
را به وجود آورده و اون رو درون یک کلاه قرار داده این کلاه وسیله ورود به این دنیای مجازی هست که با قرار
گرفتن بر سر راه امواج عصبی، کنترل حسهای پنجگانه را در دست میگیرد.
با کمک این فناوری به جای اینکه تصویر در برابر چشم بازیکن نمایش داده بشه، تصویر، صدا و تمام حسهای بدن
مستقیماً به مغز فرستاده میشود و بازیکنان خود را در دنیایی واقعی حس میکنند. اولین کنسول بازی که این تکنولوژی نِرو گیر (به انگلیسی: Nerve Gear)
نام دارد و اولین بازی این کنسول هنر شمشیر زنی آنلاین است در ابتدای نخسه آزمایشی آن Beta عرضه میشود و 1 نفر
از جمله پسری به نام کیریکایا کازوتو اون رو بازی میکنن و سپس در اولین روز بازگشایی رسمی و نخسه اصلی بازی، ده هزار نفر وارد بازی میشوند.
ولی پس از مدتی متوجه بازیکنان متوجه نقصی در بازی میشن - دکمه خروج از بازی در منوی بازی وجود ندارد!!
کمی تمام بازیکنان به گردهمایی اجباری تلپورت میشوند بعد مردی در لباس یکی از ناظمین بازی در برابر آنها ظاهر میشود
خودش رو کایابا آکیهیکو (به انگلیسی: Kayaba Akihiko)، سازنده بازی هنر شمشیر آنلاین معرفی میکنه
و پیغامی وحشتناک به تمام 10 هزار بازیکن بازی میده ....
مرگ شما در بازی هنر شمشیر زنی آنلاین هب معنای مرگ پایان بازی و مرگ در دنیای واقعی هست
فناوری فول دایو که از امواج مایکروویو استفاده میکنه با استفاده از همون فناوری بعد از صفر شدن میزان سلامتی در دنیای مجازی
اموراج مایکروویو قوی میشن و مغز بازیکن می پزه و یک کلام مرگ در دنیا مجازی مساوی مرگ در دنیای واقعی !
-
-
-
بخش دوم - بررسی داستان
یکی از دلایل پرطرفدار بودن این انیمه عنوان و موضوع خود انیمه هست که در مورد بازی آنلاین هستن
و ما ها که به عنوان نسلی هستیم که تقریباً همه ما به طریقی بازی های کامپیوتری در کنسول های مختلف رو تجربه کردیم
و حتی خیال پردازی های مشابه هم داشتیم ، خودم یادم هست که سن خیلی کمی داشتم مغازه عموی خودم سونی 1 بازی میکردم
و بین دوستام از ین خیال پرداز ها میکردیم که اگه واقعاً از خون آدم کم بشه چی میشه؟ و.... یادش بخیر خخخ
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
موضوعی که 10 هزاز نفر در این بازی به نام هنر شمشیر زنی آنلاین گیر میوفتن ، با کمک تکنولوژی که توسط فردی
به نام کیابا آکیهکو اختراع شده ، از امواج مایکروویو برای کنترل عصبی بدن استفاده میشه و شما در این دنیا به طور مستقیم
حس های لامسه ، چشایی واقعی وجود داره
موضویی که شکی نیست ، نسلی که گیمر هستن رو خیلی به خودش جذب میکنه یه داستان پرهیجان و مخصوص تینیجر ها
و اونهایی که گیمر نیستن یا با بازی های کامپیوتری سر نمی کنند احتملاً به نظرشون این داستان به کل بی اساس هست
-
-
با این حال با شیطنت هایی از جانب نویسنده و انیمه ساز همراه بوده مثل جمع شدن این همه دختر دور کیریتو و...
با این حال سعی شده کیریتو این وسط (با ارز پوزش که از این کلمه استفاده میکنم) یه دختر باز نشون داده نشه و
همه چیز به طور اتفاقات جذاب و حماسی باشن در کل سعی میشه همه چیز اتفاقی باشه و کیریتو یه پسر پاک نشون داده بشه
هر چند این قائده به کل در فصل دوم انیمه شکسته میشه
اینکه چه کسی با چه نظری به این بخش های شیطنت انیمه دارن به فرهنگ کشورها بر میگرده.
بخش سوم - حاشیه های دو قسمت آخر انیمه (یه جمع بندی از کل انیمه)
خلاصه ای بر فرهنگ ژاپن
در ژاپن اعتقاد به اینه که زن باید زنانه لباس بپوشه (دیگه منظور رو خودتون بگیرین دیگه)
و از اون طرف -چشم چرونی ، -یه دختر و پسر با هم یه جا تنها باشن و ... رو کارهای نادرست و گناه میدونن
--------------------------------------------
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهبرای ادامه بحث لازمه حقایقی هم گفته بشه
آمار تجاوزات جنسی در ژاپن ، آماری بالاییه این صحنه ها مثل قسمت 24 انیمه که آسونا به بند کشیده میشه
برای ما غیر عادیه اما تو ژاپن به علت تجاوزات جنسی خیلی زیاد این مسئله به نقص اجتماعی محسوب میشه
برای همین لازمه که انیمه هایی به این شکل برای نوجوانان خودشون درست کنن این انیمه تو ایران به درد فرهنگ سارین میخوره
اما تو ژاپن فرق میکنه و برعکس ایران یه فرهنگ سازی هم حساب میاد.
-------------
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمهیادمه این توریست های خارجی از چند کشور مختلف (آلمان،آمریکا،ژاپن و....) ایران که اومدن صحبت از امنیت بالای کشور
ایران میزدن که تو خیابان ها و کوچه ها چه امنیتی برقرار هست در حالی که رسانه های خارجی این واقعیت رو نقض میکنن
اما خوب ژاپن اینطور نیست ، اونجا باید دختر ها قبل از 9 شب خونه باشن. یعنی براشون بهتره که اون موقع خونه باشن !!
یه مثالش رو میشه در انیمه دفتر مرگ در همون قسمت های اول دید زمانی که لایت میخواد دفتر مرگ رو برای اولین بار امتحان کنه.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
اما تو این انیمه که برای ما بد محسوب میشه برای اونها کار فرهنگی محسوب میشه
در اینجا چیزی که نشون میده فرد متجاوز رو آدمی کثیف و عوضی و کیریتو که به دنبال آسونا میره قهرمانی که نسل نوجوان دوست دارن نشون میدهد
اون فریاد های کیریتو برای آزاد کردن آسونا و خالی کردن خشم خودش روی اون مرد نشان دهنده یه چیز میتونه باشه
در واقع غیرت داشت رو دارن سعی میکنن بین نوجوان ها رواج بدن تا نفرت از تجاوزات ایجاد کنن
-
-
اما خوب کاملاً مشخصه که انیمه سازها به فکر پول هم بودن (یا بهتره بگم بیشتر به فکر پول بودن) ، برای همین چنین صحنه هایی به تعداد زیاد
در انیمه دیده میشه که به قول معروف این پول چیکار ها که نمیکنه خخخخ
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
هر چند که از راه اشتباهی دارن این کار رو انجام میدن در این جور موارد باید بیان با ایران بحث گفتگو کنن
تا شاید دو تا چیز یاد بگیرن
-----------------------------------
چیکیده کلام : در کل سطح فرهنگی ایران غنی تر از ژاپنه (اما ما ازش استفاده نمیکنیم خیر سرمون کهن ترین کشور دنیا هستیم)
تا جایی که مثل همین انیمه که برای اونا کار فرهنگی محسوب میشه برای ما اینطور نیست چون کلاً در این بحث کشور ما از همه کشور های دنیا
یه سر و گردن بالاتره و کاملاً مشخصه که مطابق و برای فرهنگ ژاپن ساخته شده نه ایران.
پس این بخش داستان در جاهای متخلف ایرادات مختلف ازش گرفته میشه و حتی ازش طرفداری میشه.
شاید بعضی از این بخش خوشون نیاد
یه چیزی هم کامل و کلی بگم که سازنده های انیمه در فصل اول کیریتو رو خوب نشون دادن و خواستن هدف خوبی از ساخت
این انیمه نشون بدن اما تو سینمایی و فصل دوم کاملاً ثابت کردن هدف اصلیشون بخواطر پول هستش و فرهنگ سازی در درجات بعدی
قرار داره مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
------------------------------------------------------------------------------
ژاپن کشوریه که غرق در بازی های کامپیوتری شده و با اطمینان میشه گفت در آینده حساب افزایش هم پیدا میکنه
این کشور بیشتر از هر کشور دیگه ای رو به چنین انیمه های سوق پیدا میکنه و نیاز به فرهنگ سازی در این فضا هم دارن
که در این انیمه این نیمه لیوان رو هم میشه دید حال چه بخواد از عمد بوده باشه یا واقعاًٌ همچین هدفی نداشتن این چیزه که دیده میشه
و در انیمه به کار بردن
این رو هم باید اضافه کنم که چنین بازی های آنلاینی در راه هستن.
و ژاپن از هم اکنون در حال فرهنگ سازی این فضاهای مجازیه جدیده
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه دلیل اینکه همه چی مثبت و خوب و فانتزی پیش میره هم همینه برای اینکه اخلاقات افراد رو در فضا های مجازی بسازن و
باید هم روی این موضوع زیاد کار بشه چون بسیاری در فضای مجازی به شغل های منفی روی میارن مثلاً آساسین و چیف (قاتل و دزد)
کارهایی که در دنیای واقعی انجام نمیدن اما داخل فضای مجاز به دنبالشون میرن
که تحقیقات نشو نداده این طرز فکر که تو دنیای واقعی تاثیر ندارن 100 درصد غلط
فضای مجازی بازی های آنلاین رو با از خود گذشتگی مهربان بودن زیبا نشون بدن که کاملاً مشخصه که برای فضاهای بازی های مجازی
دارن الگو سازی میکنن.
فردی که منحرف بازی درنیاره (در جایی دیگه توضیح داده شده)
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
بدون چشم داشتی به بقیه کمک میکنه.
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
همیشه خوش رفتاری میکنه.
از خود گذشته در عین حال همه سعیشو میکنه زنده بمونه.
اگه هر اتفاقی در دنیای مجازی بیفته نمی ترسه و باهاش مقابله میکنه.
اینا همه گذاره های مثبت هستن
حاضر نیست حتی تو دنیای مجازی هم کار بدی یا خلاف بزنه چون میگه
اگه توی این دنیا خودتو به کار بدی عادت بدی و انجامش بدی تو دنیای واقعی هم روت تاثیر داره.
همیشه به دنبال قوی تر شدنه.
از زندگی حتی توی دنیای مجازیی که توش گیر افتاده هم سعی میکنه نهایت لذت رو ببره
و خیلی معلفه های دیگه ...........
مطالب مخصوص انیمه، مانگا، کارتون و کمیک مخصوص پارک انیمه
کاملاً مشخصه که دارن فردی رو به عنوان یک الگوی مثبت در فضای مجازی قرار میدن تا در فضای مجازیی که بعد ها به وجود میاد
شاید آمار رسوایی ها در فضای مجازی پایین بیاد ، میشه با جمله بندی نهایی گفت یه جور تربیت همه گانی برای آماده شدن جامعه برای
یه فضای مجازی گسترده میباشد.
-
شاید الآن درک این مطلب سخت باشه ولی وقتی چنین فضاهای مجازیی ساخته شدن
و یک شبکه گشترده و جهانی رو تشکیل دادن و بخواطر محبوبیت این بازی حتی اخبار تلویزون هم به اون اختصاص داده شد
اون موقع متوجه میشین
آینده بازی های آنلاینی مانند : SAO (فضای مجازی)
بزارین من آینده نگری خودم در مورد این فضا های مجازی بازی رو بگم
این بازی ها اونقدر محبوب میشن که بازیکنان برتر اون مشهور میشن و اگه دو تا بازیکن مشهور باهم ازدواج کنن در
دنیای واقعی اخبار اون نقل میشه ، وقتی دو بازیکن مشهور با هم دوئل دارن به طور زنده از تلویزیون پخش میشه
چون دیگه این بازیکنان فضای مجازی مثل بازیگران سینما می مونن در داستانی که هیچ جوری نمیشه اونو حدس زد چون فیلم نامه ای نداره
--------------
-
-
-
-
-