نقد قسمت اول – انیمه افسانه ی ارسلان
سریع میرم سر اصل مطلب
اول از همه همنطور که از فضایی که از ایران در این انیمه مشخص است طرهای اسلیمی و ایرانی
دیده میشود اما با این حال عجیب است که اشاره ای به دید داری مردم ایران نمیشود
اینکه از نماهای اسلیمی استفاده شده ولی چیزی از اسلام دیده نمی شود عجیب است
مردم ایران همیشه دین دار بودن و قبل از اسلام ، دین زرتشت دین اول ایران بوده است
به هر حال از نظر من ، به نظر نمیرسه که عمدی در کار بوده باشه و بیشتر به شکل به داستان سرایی
و اشتباهات در اطلاعات و منابع تاریخی دیده میشه.
-----------------------------------------------------------------------
نام یکی از شاهین های شاهزاده ارسلان به نام ازرائیل هست از همین نام گذاری میتوان به معتقد بودن به دین اشاره کرد
در حالی که در آن زمان ایرانی ها خدایی به نام اهورا مزدا را می پرستیدن
در واقع این خدا همان خدای یکتای مسلمانان بود و نام دیگر خداوند یکتا اهورا مزدا است.
اهورا مزدا معانیه زیادی دارد همچون : دانای هستی بخش ، دانای بی همتا ، دانای مطلق هم معنی میشود
حتی آن را منبع خیر و راستی و تقدس و تقوی هم میدانند.
مدت ها قبل کوروش کبیر با تمام کارهای بزرگ و کارهای ناپسندش پاک ترین فرمانروای زمان خودش بود
برده داری در ایران را برچید و اولین قوانین حقوق بشر را ایجاد کرد.
در حالی که در این انیمه با وجود نماهای اسلامی ، اشاره ای به نام بردن نام خداودن یکتا یا اهورا مزدا نیست
و به جای آن از سرزمین دیگری نام خدایی که همه را به مساوات دعوت میکند شنیده میشود
مسلماً حتی بعد از قوانین اجرای این قوانین بسیار بودند افرادی که سرپیچی میکردند اما در این جا داره بوی این میاد
که ایران از کشور دیگری دین و مساوات رعایت کردن را آموخته
البته این اشتباه نیست که ایرانی ها به خیلی جاها سفر میکردند و به یادگیری علوم مختلف میپرداخت
اما این تحریف حقیقت تاریخی میتونه تلغی بشه
تا همینجا هم زیادی نقد کردم و باید منتظر قسمت های بعدی بود.
دوباره تکرار میکنم که به نظر نمیرسه که عمدی در کار بوده باشه و بیشتر به شکل به داستان سرایی
و اشتباهات در اطلاعات و منابع تاریخی دیده میشه.
---------------
-
-
-
-
-